۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان شمالی اختصاص یافت
مدیرکل عشایر خراسان شمالی:

۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای خانوارهای عشایری و به‌منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و خرید خوراک دام اختصاص یافت.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان شمالی، محمدرضا قلی پور بر حمایت از قشر تولیدکننده تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط پیش‌آمده شیوع ویروس کرونا، خسارت مالی به خانوارهای عشایری برای بحث کوچ مکانیزه در بهار و پاییز و گرانی نهاده‌های دامی هم‌اینک به ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به این خانوارها موردنیاز است که برای جذب آن تلاش خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه تسهیلات اختصاص‌یافته از محل صندوق توسعه ملی بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون عشایر نیاز به تسهیلات ارزان‌قیمت دارند تا بخشی از خسارت‌های این قشر جبران شود.

۱۶۵میلیارد ریال بر هزینه جابجایی عشایر افزوده شد
مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی ادامه داد: دامداران عشایر ۳۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند که طرحی نیز برای افزایش سهم آنان از تولید این فراورده دامی تعریف‌شده است.

قلی پور با اشاره به اینکه ۸۵ درصد درآمد عشایر استان از محل تولید گوشت قرمز و پروار دام سبک تأمین می‌شود، افزود: در دو سال گذشته با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت از این بخش حمایت‌شده است اما انتظار است با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی نهاده‌های دامی بیشتر موردحمایت قرار گیرند تا از چرخه تولید خارج نشوند.

وی اظهار داشت: کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی در چند روز اخیر آغازشده است که شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت کوچ ماشینی ۱۶۵ میلیارد ریال به هزینه‌های این قشر افزوده است.

کد خبر: ۴۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha