۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تهران افتتاح شد
بازار گزارش می‌دهد؛

مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تهران افتتاح شد

تهران- آیین افتتاح مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی تهران با حضور مسئولان و با طرح موضوعاتی مانند تعطیلی ۲۲ درصد واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی و همچنین راه اندازی چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیرفعال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری استان تهران صبح دوشنبه با حضور بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور ،انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل سازمان صمت تهران برگزار شد.

موضوع تعطیلی ۲۲ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و همچنین راه اندازی چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیرفعال دو موضوعی بودند که در این نشست مطرح شدند.

تعطیلی ۲۲ درصدی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کشور
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور در این مراسم با اشاره به اینکه امروز ششمین جلسه افتتاح مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان های کشور افتتاح شده است اظهار داشت: پیش از این در استان‌های همدان، کهکیلویه وبویراحمد، مازندران و کرمانشاه و مازندران نیز این مرکز افتتاح شده است.

بابک دین پرست با بیان به اینکه نماینده هر دستگاه وظیفه دارد مشکلات واحدهای تولیدی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند را بررسی و پیگیری کنند گفت: مقرر شده که این مرکز مصداق بارز یک قرارگاه عملیاتی باشد و همچنین یک تلفن و اختصاص چهارشماره ملی برای این مرکز را خواهیم داشت و یک سامانه هم در حال بارگذاری وجود دارد تا خدمات مناسبی از سوی این مرکز ارائه شود.

نظارت بر رفع مشکلات
معاون وزیر کشور بیان داشت: این مرکز با هدف نظارت بر ۳۱ مرکز استانی هفته آینده در تهران تاسیس می‌شود و قانونگرایی، تعین تکلیف رفع مشکلات محیط زیستی طی ۱۰روز و رفع مشکل معادن از رویکردهای جدید ستاد تسهیل بوده است.

دین پرست با اشاره به اینکه از ۱۰هزار معدن کشور حدود  چهار هزار و ۵۰۰ معدن غیر فعال هستند که این معادن راکد و منجمد باید مولد شوند، افزود: ۴۶ هزار شهرک صنعتی در کشور داریم که ۱۰هزار واحد راکد در آن‌ها احصا شده است که حدود ۲۲ درصد آن‌ها تعطیل هستند.

وی گفت: با راه اندازی ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ معدن راکد حدود ۸۸۸هزار شغل تامین می‌شود که حدود ۱۱۱ هزار شغل مستقیم است که مقرر شده با اقدامات صورت گرفته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک هزار و ۵۰۰  واحد صنعتی را تا پایان سال احیا کنیم که با مصوبه جدید سعی شده این تعداد به دو هزار مورد برسد.

۲۰ درصد صنایع کشور در استان تهران استقرار دارد
استاندار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه کاهش نرخ بیکاری در سال‌های ۹۸ و ۹۹ نتیجه پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده است اظهار داشت: رفع مشکلات تولید یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مرکز شبانه روزی فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی محسوب می شود.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر در تهران مانع جهش تولید شده است، افزود: با توجه به اینکه ۲۰ درصد صنایع کشور در استان تهران استقرار دارد این قانون دست و پا گیر شده است.

وی همچنین از میزان ۵۴ درصدی سپرده گذاری شهروندان استان تهران در بانک‌های کشور خبر داد و بیان کرد: از مطالبات بر حق تولیدکنندگان در استان تهران حمایت های دولت از واحدهای تولیدی و کم کردن روند زمان بوروکراسی های دست و پاگیر اداری است.

شناسایی ۳۱۱۶  قطعه زمین راکد
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: با افتتاح این مرکز رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد.

حشمت الله عسگری از واگذاری و شناسایی سه هزار و ۱۱۶ قطعه زمین راکد در شهرک های صنعتی استان تهران خبر داد و عنوان داشت: این زمین ها از سال ۶۰ واگذار شده بودند و برخی متقاضیان این زمین را دریافت کرده بودند اما عملا فعالیت تولیدی و صنعتی در این مجموعه ها صورت نمی گرفت که نسبت به شناسایی این زمین ها اقدام شد.

در این نشست درباره رفع موانع تولید در سطح شهرک های صنعتی استان سمنان نیز بحث و تبادل نظر شد همچنین نیاز به یک بانک اطلاعاتی برای نظارت بهتر بر تولید استان سمنان از دیگر مصوبات این نشست بود.

کد خبر: ۴۹٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha