۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
وضعیت نامطلوب سدهای هشترود/ برنامه‌ای برای تامین آب شرب هشترود وجود ندارد
نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس:

وضعیت نامطلوب سدهای هشترود/ برنامه‌ای برای تامین آب شرب هشترود وجود ندارد

تبریز- نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر آب شرب هشترود از طریق سد سهند تامین می‌شود که محتوای آرسنیک بوده و سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، سیدحمزه امینی اظهار کرد: سد سهند هشترود حدود ۱۶ سال است افتتاح شده و دارای پنج فاز عملیاتی است که کشاورزان منطقه در پیشبرد پروژه مشارکت مطلوبی داشته و تعاونی آب بران را تشکیل داده‎اند با این وجود، هنوز فقط فاز یک آن رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: این سد با مشارکت کشاورزان و همت دولت در چهار سال گذشته حدود ۲۱۰۰ هکتار آبرسانی شد و ارزش منطقه نیز بالا رفت؛ ولی متاسفانه امسال در بودجه هیچ اعتباری برای این سد لحاظ نشده است.

امینی در عین حال خاطرنشان کرد: سال گذشته هم نزدیک بود ردیف اعتباری آن حذف شود که جلوی آن را گرفتیم.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این سد در توسعه متوازن منطقه نقش زیادی می‎تواند داشته باشد؛ بنابراین انتظار داریم مورد توجه مسوولان استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سد کلقان آب رودخانه هشترود را کاملا خشکانده است و کشاوزران در پایاب سد متضرر می‌شوند، افزود: فلسفه ساخت این سد تامین آب شرب شهرستان‎های هشترود، بستان آباد و چاراویماق است.

امینی متذکر شد: آب شرب هشترود در حال حاضر از طریق سد سهند تامین می‌شود که محتوی آرسنیک بوده و سلامتی مردم را مورد تهدید قرار می دهد.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: متاسفانه هیچ گونه برنامه‌ای برای تامین آب شرب شهرستان از طریق سد کلقان وجود ندارد و در بودجه نیز ردیفی برای این امر پیش بینی نشده است.

کد خبر: ۴۹٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha