۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
نوسانات ارزی و صادرات، ماهی را گران کرد/ رشد ۳۰ درصدی قیمت ها
بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران در گفتگو با «بازار»:

نوسانات ارزی و صادرات، ماهی را گران کرد/ رشد ۳۰ درصدی قیمت ها

احمدی، بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران گفت: نوسانات قیمت ارز و دلار بازار ماهی را بسیار آشفته کرده به طوری عده ای سودجو به دنبال صادرات ماهی به کشورهای همسایه هستند.

«فخرالدین احمدی» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: این مساله باعث شده طی چهار روز اخیر، قیمت ماهی قزل آلا سالمون ۳۰ درصد و ماهی های گرمآبی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است.  
این مقام مسئول در اتحادیه پرنده و ماهی تهران بیان کرد: در جنوب کشور به علت کاهش ذخایر، صید ماهی بسیار کاهش یافته و به علت نبود مدیریت مناسب تمام صید صیادان به کشورهای حاشیه خیلج فارس صادر می شود و این درکمبود ماهی در ازار بسیار تاثیرگذار بوده است.  
احمدی اظهارداشت: در صورتی که مدیریت مناسبی بر صادرات ماهی به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس نظارت و جلوی صادرات آن گرفته شود، ماهی با قیمت مناسبی در بازارهای داخلی به دست مصرف کنندگان می رسد.
احمدی با بیان اینکه بالا بودن قیمت دلار و بالا بودن قیمت ماهی در کشورهای منطقه به افزایش صادرات ماهی دامن زده و ماهی های گرم آبی و سردآبی ایران در کشورهای همسایه طرفدران زیادی دارد، افزود: صادرات ماهی با کامیون و یا لنج در روزهای اخیر قیمتها را در بازار افزایش داده است.
بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران افزود: تا چند روز قیمت هرکیلوگرم ماهی قزل آلا سالمون در عمده فروشی ها حدود ۴۰ هزار تومان بود، اما هم اکنون قیمت آن به بیش از ۴۶ هزار تومان افزایش یافته است.

تهرانی های روزانه ۲۰۰ تن ماهی می خورند
وی با بیان اینکه مصرف ماهی به طور متوسط در روز در تهران  ۲۰۰ تن است، گفت: هم اکنون روزانه حدود ۲۰۰ تن انواع ماهی استخوانی خزر، ماهی های گرم آبی و سرد آبی و ماهی جنوب به صورت منجمد و یا صید شده به بازار عرضه می شود.  
احمدی به نحوه قیمت گذاری ماهی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت گذاری ماهی در دست اتحادیه نیست و در حال حاضر عده ای سودجود با صادرات ماهی برای کسب سود بیشتر در تلاشند و عرضه کم ماهی به افزایش قیمت های در بازار منجر شده است.  
بازرس آبزیان اتحادیه پرنده و ماهی تهران اظهارداشت: کمبود ماهی در بازار قیمت آن را افزایش می دهد و اگر هم قیمت آن افزایش یافت در این شرایط اقتصادی قیمت ها کاهش نخواهد یافت.
این مقام مسئول در اتحادیه پرنده و ماهی تهران در خصوص میزان صید ماهی های استخوانی در دریای خزر گفت: صید این نوع ماهی ها از دریای خزر به تازگی آغاز شده و هنوز هم صیادان خزری نتوانستند در روزهای اخیر صید خوبی داشته باشد.
وی با اشاره به صید ماهی های جنوب توسط کشتی های چینی بیان کرد: متاسفانه به علت صید ماهی های جنوب، ذخایر ماهی در خلیج فارس بسیار کم شده و این در روزهای اخیر در کمبود ماهی در بازارهای داخلی تاثیر گذاشته است.

کد خبر: ۴۹٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha