۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
درمان ورم پستان گاوهای شیری بدون آنتی بیوتیک ممکن شد
درمان ورم پستان گله گاوها در کمتر از ۳ دقیقه

درمان ورم پستان گاوهای شیری بدون آنتی بیوتیک ممکن شد

در حالی که ورم پستان گاو های شیری یکی از پر هزینه ترین بیماری های دامی محسوب می شود یک شرکت فعال در زمینه فناوری های دامداران، محلولی فاقد آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری به بازار عرضه کرد که موجب کاهش هزینه های میلیاردی دامداران سطح جهان می شود.

بازار؛ گروه کشاورزی: کاهش استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان ورم پستان در گله های گاو این روزها تمرکز اصلی دامداران است به همین دلیل راه حل های جدیدی در بازار ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، ورم پستان گاوها هر ساله میلیاردها دلار برای تولید لبنیات جهانی هزینه بر است! به طوری که امروز یکی از بزرگترین مصارف آنتی بیوتیک برای درمان این بیماری است.

جالب است بدانید یکی از آخرین پیشرفت ها در این زمینه، استفاده از فناوری نبض صوتی و توانایی آن در درمان بیماری های التهابی پوستی است که شرکت  Armenta از این فناوری مراقبت از انسان برای افزایش سلامت گاو با تمرکز بر ورم پستان، که یک بیماری التهابی است نیز استفاده کرده است!

گفتنی است این پروژه بیش از ۲ میلیون یورو بودجه از برنامه تحقیقات و نوآوری Horizon ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا دریافت کرده است که نشان از اهمیت آن دارد.

سازندگان این محلول فاقد آنتی بیوتیک، بعد از انجام یکسری آزمایشات در مزارع تولید لبنیات در سراسر جهان، دریافتند که محصول جدید آنها بیش از ۷۰ درصد در مقابله با ورم پستان موفق بوده است. بنابراین حال می توان برای اولین بار از این فناوری برای درمان سریع، آسان و مقرون به صرفه گاوهای شیری استفاده کرد.

بهبودی ۷۰ درصدی ورم پستان و افزایش ۱۰ درصدی تولید شیر
در حقیقت APT-X یک دستگاه دستی سبک، منحصر بفرد و ساده برای درمان کامل ورم پستان در ظرف کمتر از ۳ دقیقه است و به سرعت نتیجه آن نمایان می شود. در طی مطالعات میدانی در مزارع تولید لبنیات در سراسر جهان، دامداران و دامپزشکان دوره درمانی مناسب این دستگاه را برای صدها گاو مبتلا به ورم پستان اعمال کردند که به گفته آنها استفاده از این تجهیزات راحت بوده و عملکرد خوبی داشته است.

سازندگان این محلول فاقد آنتی بیوتیک، بعد از انجام یکسری آزمایشات در مزارع تولید لبنیات در سراسر جهان، دریافتند که محصول جدید آنها بیش از ۷۰ درصد در مقابله با ورم پستان موفق بوده است

از سوی دیگر استفاده از این روش درمانی ساده بود و حیوانات در برابر آن هیچ مقاومتی از خود نشان نمی دادند. سازندگان این دستگاه می گویند که تأثیر واقعی آن بر سلامت گاو و تولید شیر بوده به طوری که پس از درمان، میزان بهبودی ورم پستان بیش از ۷۰ درصد با سطح نرمال SCC (شاخص کیفیت شیر) و همچنین عاری از عفونت را نشان داده است. علاوه بر این پس از استفاده از دستگاه APT-X روزانه حدود ۱۰ درصد شیر بیشتر تولید شده است. این بهبودها در بهره وری و رفاه حیوانات به معنای بهبود قابل توجه و سریع سودآوری مزرعه است.

 

فناوری صوتی APT-X  چگونه کار می کند؟
در این گزارش آمده است 
سیستم APT-X از یک مولد پالس  تشکیل شده است که وسیله ای دستی است و پالس های صوتی را از طریق ضربه بالستیک (پرتابشی) تولید می کند.  این دستگاه همچنین یک واحد کاربردی دارد  که یکبار مصرف است و باید برای هر ۲۰ تا ۸۰ گاو تعویض شود.  علاوه بر این یک واحد کنترل، مخزن باد فشار بالا، کمپرسور هوا و لوازم جانبی دیگر نیز دارد.

کد خبر: ۴۹٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خواجوی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      سلام دستگاه ورم پستان گاو واقعا به بازار ایران اومده اگه اومده لطفا ادرس را لطف کنید