۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
اصلاح قیمت سراسری در گروه‌های بزرگ بورسی/ بیم و امید کانال ۴۵۰ هزار واحدی ادامه دارد
تحلیل روزانه بورس؛

اصلاح قیمت سراسری در گروه‌های بزرگ بورسی/ بیم و امید کانال ۴۵۰ هزار واحدی ادامه دارد

شاخص کل امروز با رشد ۱۷۷۶ واحدی توانست در کانال ۴۵۴ هزار واحد بایستد، البته برای تثبیت در این نقطه بازار به روزهای بیشتری نیاز دارد.

بازار- وحید بلالی: شاخص کل امروز با رشد ۱۷۷۶ واحدی توانست در کانال ۴۵۴ هزار واحد بایستد، البته برای تثبیت در این نقطه بازار به روزهای بیشتری نیاز داشته و باید تا انتهای این هفته صبر کرد و آینده بازار را به دقت رصد کرد.

اصلاح چند ساعته ادامه دارد

شاخص کل در ابتدای معاملات امروز با رشد ۲۴۵۹ واحدی روبرو شد و شاخص کل توانست نزدیک به یک درصد نسبت به روز شنبه رشد کند اما رفته رفته با افزایش عرضه ها در بازار شاخص عقب نشینی کرده تا پلنB  را در معاملات امروز شاهد باشیم، پلنی که اصلاح از مثبت به منفی ادامه دارد اما این اصلاح بیشتر در نمادهای بزرگ شاهد بودیم، ابتدای صبح شاخص قیمت هم وزن منفی بود اما به مثبت رسید، اما اصلاح در بزرگان سهام به وضوح دیده شد.

وضعیت گروه های متوسط و کوچک بازار

گروه بیمه ای به شدت منفی بوده و تنها نماد بیمه پاسارگاد در آستانه صف خرید قرار داشته و بقیه نمادها در وضعیت منفی بودند، نمادهای بیمه دانا، بیمه آسیا، بیمه سامان و بیمه ما با بیشترین تقاضا برای فروش مواجه بوده و در محدوده منفی چهار قرار گرفتند.

وضعیت گروه حمل و نقل بهتر بوده و تنها ۴ نماد از این گروه در وضعیت منفی قرار داشتند، نماد حکشتی که متعلق به کشتیرانی است، امروز نیز در محدوده مثبت قرار داشت و بر شاخص نیز تاثیر گذار بود، برخی از تحلیلگران رشد این نماد را در انتهای مسیر ارزیابی کرده بودند اما قیمت این نماد بی توجه به تحلیل های بنیادی و تکنیکال هر روز در موقعیت مثبت قرار گرفته است.

گروه سرمایه گذاری تنها سه نماد منفی دارد و نماد ولسپا و ولصنم امروز در موقعیت خوبی از توجه سهامداران قرار داشتند.  دارویی ها نیز روزی پر قدرت منفی را طی کردند و تنها ۱۳ نماد از ۳۳ نماد این گروه در وضعیت مثبت قرار داشتند، اورولیو شدن این سهام ها و پر بودن ظرف قیمتی آنان باعث شده در وضعیت منفی قرار بگیرند. البته افزایش نرخ دلار عاملی است که بر این گروه تاثیر بسیار منفی گذاشته و روند کلی آن را به سمت منفی تغییر داده است.

وضعیت گروه های بزرگ

گروه بانکی امروز بسیار منفی و قرمز رنگ بودند و تنها دو نماد بانک پارسیان و پست بانک ایران روی خوش معاملات را دیده و بقیه این گروه در وضعیت بسیار منفی قرار داشتند،

بزرگان خودرویی نیز این روزها به شدت منفی شده اند، البته امروز خبر پیشنهاد هیئت مدیره ایران خودرو برای افزایش سرمایه رسانه ای شد و پیش بینی می شود این خبر بتواند حال و روز سهام ایران خودرو را بهتر از امروز و هفته های گذشته کند، این افزایش سرمایه ۳۰۷۲۳ میلیارد تومانی از مازاد تجدید ارزیابی حدود ۷۱۰۰ میلیارد تومان زمین، حدود ۲۱۸۰ میلیارد تومان ساختمان، ۱۰۳۱۴ میلیارد تومان ماشین آلات و ۱۱۱۳۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری‌های ایران‌خودرو است. نمادخساپا نیز مانند خودرو در محدوده منفی قرار داشته و تنها نماد خپارس است که رشد خوبی را در معاملات امروز تجربه کرده و به محدوده صف خرید رسیده است.

وضعیت گروه فلزات اساسی به هیچ وجه خوب نبوده و کاملا قرمز رنگ شده است اما در گروه نفتی ها تنها ۳ نماد شتران، شنفت و ونفت در محدوده مثبت قرار گرفتند.

 البته این اصلاح قیمتی در نمادهای بزرگ و حتی متوسط بعد از رشد ابتدای هفته و انتهای هفته قبل منطقی است و شاید این اصلاح در این هفته متوالی باشد.

کد خبر: ۴٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی دیباج IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
      1 0
      ممنون از گزارش، میشه تحلیل نمادها رو هم به بسته های ویژه خبری تون اضافه کنید؟