۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تعامل با صنعت اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است/ وجود ۱۷۶ دانشکده در کشور
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

تعامل با صنعت اولویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است/ وجود ۱۷۶ دانشکده در کشور

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه تعامل با صنعت اولویت این دانشگاه است، گفت: یکی از موضوعات مهم دراین زمینه شناساندن ظرفیت‌های دانشگاه به بخش‌های صنعتی است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم صالحی عمران ظهر شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه یکی از مشکلات و دغدغه‌های امروز موجود در سطح کشور، موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بی‌کار است، تاکید کرد: برای تربیت دانشجویان دارای مهارت ۱۷۶ دانشکده توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبرو بودیم، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تنها دانشگاهی است که اجازه تغییر سر فصل‌های آموزشی خود را دارد لذا به سمت کاربردی کردن رشته‌ها و بازار کار پیش می رویم.

تعامل با صنعت
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه تعامل با صنعت اولویت این دانشگاه است، تاکید کرد: اصرار داریم تا دانشجویان را پس از تحصیل در هنرستان‌ها به سوی تحصیل مستقیم در این دانشگاه سوق دهیم.‌

صالحی عمران با بیان اینکه هدف‌گذاری اصلی این دانشگاه بر گسترش و کیفی‌سازی آموزش‌ها در سطح کاردانی پیوسته است ، تاکید کرد: باید این دانشگاه به خانواده ها و به خصوص واحد های تولیدی و صنعتی شناسانده شود.

وی با بیان اینکه  ۶۰ تا ۷۰ درصد از دروس دانشگاه فنی و حرفه ای به‌صورت کارگاهی و مهارتی ارائه می شود، افزود: هنوز تا بروز رسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه در حد مورد نظر ، فاصله داریم .‌

آماده تقویت همکاری هستیم
استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه آماده تقویت همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش‌های مختلف هستیم، گفت: به ازای ۷۰ درصد اعتبارات اختصاص یافته از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، این استانداری نیز ۳۰ درصد مشارکت خواهد کرد.

علی رضا آشناگر بیان کرد: دانش آموختگان رشته‌های نظری زیادند، اما بازار کار برای آنان نیست و بی‌تردید اگر مهارت دانشجویان افزایش یابد، بازار کار نیز برای آنان فراهم خواهد شد.‌

وی افزود: کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای ما متناسب با تکنولوژی روز نیست و لذا این امر بازار کار را محدود می‌کند لذا می خواهیم تا این زیرساخت ها به خوبی تقویت شوند.

کد خبر: ۴۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha