۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
تولید روزانه ۱۲ هزار عدد سبد میوه برای باغداران کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تولید روزانه ۱۲ هزار عدد سبد میوه برای باغداران کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه واحد تولید سبد میوه در استان فعال هستند که روزانه ۱۲ هزار عدد سبد میوه برای باغداران استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، سالار حسین پور دیشب در جمع خبرنگاران در محل سازمان صنعت و معدن استان افزود: با توجه به اینکه در زمان برداشت میوه، تولید کنندگان به حجم زیادی از در خواست سبد میوه مواجه شده اند، و برداشت نیز همزمان انجام می شود در راستای تامین سبد میوه، کمبود و مشکل ایجاد می شود.

وی بیان داشت: برای تامین سبد میوه برای باغداران استان، کارخانجات تولید سبد در استان چهار محال و بختیاری با بستن قرار داد با نماینده باغداران و پرداخت هزینه، سبدهای درخواستی را تامین می کنند.

حسین پور افزود: این تولید کنندگان می توانند روزانه سه هزار عدد سبد برای باغداران ارسال کنند.

وی تصریح کرد: در راستای جلوگیری از ایجاد مشکل و کمبود در تامین سبد میوه، باغداران باید شش ماه قبل از برداشت محصول، از طریق اتحادیه ها برای تامین سبد اقدام کنند.

حسین پورهمچنین با بیان اینکه ظرفیت سردخانه های میوه در استان ۱۲ هزار تن است، گفت: بخشی از محصولات باغی استان به استانهای مجاور صادر شده و بخشی نیز به میادین میوه و تربار برای فروش منتقل می شود.

کد خبر: ۴۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha