۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شد
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شد

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در این دانشگاه برنامه‌ریزی شده است، گفت: این مراکز برای توسعه مهارت‌های اشتغال مورد نیاز کشور دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم صالحی عمران ظهر شنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان بابیان اینکه ۲۷ مجوز مرکز نوآوری و اشتغال در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ریزی‌شده است ، تأکید کرد: شاهد افتتاح یک مرکز تاکنون بوده‌ایم و سعی داریم دیگر مراکز را نیز موردبررسی قرار دهیم. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت زایی است لذا باید توجه داشت که ارتقای آموزش‌ها می‌تواند به اشتغال‌زایی جامعه کمک شایانی کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بابیان اینکه این دانشگاه در سراسر کشور ۱۷۶ دانشکده دارد، ابراز داشت: سعی داریم تا دانشجویانی را تربیت کنیم که بتوانند سریع‌تر وارد بازار کار شوند و در رشد اقتصادی کشور نقش داشته باشند

صالح عمران بیان کرد: ما اعتقادداریم یکی از مشکلات و دغدغه‌های امروز موجود در سطح کشور، موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بی‌کار است و اگر چنانچه رشته‌های مهارتی را بیشتر موردتوجه قرار می‌دادیم کمتر با این چالش روبرو بودیم.

وی درباره توسعه رشته‌های استان سمنان نیز بیان کرد: مجوز ۱۰ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان داده‌شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای همچنین ادامه داد: بالغ‌بر یک میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای تجهیزات آموزشی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اختصاص‌یافته است.

صالح عمران در خاتمه گفت: امروز باید بجای توسعه رشته‌های نظری و کارشناسی و ... که بیش‌ازاندازه در کشورمان وجود دارد، می‌بایست به تربیت مهارتی و اشتغال دانشجویان بپردازیم که به آن آموزش عالی مهارتی می‌گویند , خوشبختانه این امور موردحمایت مسئولان دولت و مجلس قرارگرفته است

کد خبر: ۴۹٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha