۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
۶۰ درصد کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در آزمایشگاه و کارگاه برگزار می‌شود
برای ارتقای مهارت‌های کار و اشتغال؛

۶۰ درصد کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه ای در آزمایشگاه و کارگاه برگزار می‌شود

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برای ارتقای مهارت‌های کار و اشتغال، ۶۰ درصد کلاس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آزمایشگاه و کارگاه برگزار می‌شود، گفت: جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشند نیاز دارد و این مهم رسالت این دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم صالحی عمران صبح شنبه در آغاز سفر یک‌روزه به استان سمنان و در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان بابیان اینکه این استان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، ابراز داشت: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل‌توجه برای این استان هستند.

وی با به این اینکه  ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش‌بینی کرده‌ایم که ازلحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم، ابراز کرد:  نیاز است تا این دانشگاه  در تعامل با صنعت گران استان ارتقای بهتری یابد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بابیان اینکه شناسایی بهتر دانشگاه به صنعتگران استان سمنان سبب می‌شود تا بتوانیم شاهد استفاده‌های خوبی از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم، بیان داشت: این موضوع به ارتقای صنعت نیز کمک می‌کند.

صالحی عمرانی بابیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد که در چهار آموزشکده درس می‌خوانند، گفت: با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم شاهد اشتغال خوب این تعداد دانشجو پس از فراغت از تحصیل باشیم.

وی بابیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت‌نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام‌شده‌اند، افزود: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم همچنین باید گفت این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه مهارتی رسالت اصلی خود را تربیت نیروی دارای مهارت اشتغال و علم می‌داند.

کد خبر: ۴۹٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha