۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
قرمز بودن شاخص ارتباطات در تمام بورس های عربی/ روز قرمز بازار سرمایه در قطر و عربستان
تحلیل بورس های عربی؛

قرمز بودن شاخص ارتباطات در تمام بورس های عربی/ روز قرمز بازار سرمایه در قطر و عربستان

بورس کشورهای عربی در شرایط متفاوتی به کار خود ادامه می دهد.

بازار- وحید بلالی: بورس کشورهای عربی در شرایط متفاوتی به کار خود ادامه می دهد، در حالی که شاخص بورس عربستان سعودی و قطر به کل منفی است، بورس امارات و مصر روز و حالی بهتر را تجربه می کند. اما نکته جالب قرمز بودن شاخص ارتباطات در تمام بورس های عربی در روز یکشنبه است.

بورس عربستان سعودی

شاخص فهرست اصلی بازار TASI عربستان سعودی با ریزش ۱.۰۴ درصدی در جایگاه ۷۹۶۹ واحد ایستاد، شاخص بازار موازی نیز با ۰.۲۲ درصد سقوط در ۶۹۳۱ واحد ایستاد، شاخص بازار موازی یا همان رشد بالای مرز عربستان نیز سقوط کم ۰.۱۱ درصدی را در معاملات امروز تجربه کرد.

نکته قابل توجه منفی بودن تمام شاخص های جزئی و کلی بورس ریاض بود، شاخص خدمات مصرف کننده عربستان بیشترین ریزش را در صنایع عربستان داشته و نسبت به آخرین معامله در هفته قبل ۱.۴۵ درصد ریزش داشته است. شاخص های  ارتباطات،سرمایه گذاری و تامین مالی، مواد اولیه و انرژی در جایگاه دوم ، سوم و چهارم و پنجم ریزش بورس امروز عربستان بودند که به ترتیب ۱.۲۵، ۱.۲۴ و ۱.۲۳ درصد سقوط کردند. بقیه شاخص های عربستان نیز منفی بوده و تا محدوده منفی یک درصد نوسان کردند.

بورس مصر

بورس قاهره روز نسبتا سبزی را سپری کرد و تنها دو شاخص از بخش شاخص های اصلی و دو شاخص نیز از بخش شاخص های فرعی بازار منفی بودند. گویا بورس مصر نیز مانند بورس ایران شروع به روند رشد بلند مدت کرده است، شاخص نیل در معاملات امروز با ۹.۳۶ درصد سود به واحد ۵۳۲.۳۴ رسید.

پس از آن شاخص صفحه اول EGX ۳۰ با ۱.۶۹ درصد سود و  صفحه اول EGX ۱۰۰ با ۰.۹۹ درصد سود قرار گرفتند. شاخص صفحه اول EGX ۳۰ با سقوط ۰.۲۰ درصدی روبرو شد و شاخص ایزومتریک EGX ۵۰ با بیشترین ریزش در شاخص های اصلی به مقدار منفی ۱.۶۶ نوسان کرد.

بخش  ارتباطات ، رسانه ها و فناوری اطلاعات و غذا نوشیدنی و دخانیات با افت به ترتیب ۰.۰۵ و ۰.۰۴ درصدی نسبت به معاملات پنج شنبه مواجه شدند. شاخص های  پیمانکاری مهندسی و ساخت و خدمات مالی غیر بانکی با رشدهای به ترتیب ۰.۶۵ و ۰.۴۷ درصد مواجه شدند. بقیه شاخص های بورس قاهره کمتر از این مقدار و به صورت جزئی در واحد مثبت نوسان کردند.

بورس دبی

دو شاخص اصلی بورس دبی که شامل فهرست بازار عمومی دبی و فهرست بازارهای مالی اسلامی دبی می شوند امروز با سقوط و افت شاخص مواجه شدند و  ۰.۱۰ و ۰.۱۶ درصد منفی نوسان کردند.

در بخش شاخص های جزئی صنایع امارات، شاخص کالاهای مصرفی با رشد ۷.۸۵ درصدی توانسته جایگاه مناسبی را اخذ کند، شاخص های بیمه و حمل و نقل در جایگاه بعدی قرار داشته و به ترتیب ۰.۷۷ و ۰.۶۴ درصد رشد کرند.

شاخص ارتباطات بورس دبی نیز با سقوط بدی مواجه شده و ۲.۱۰ درصد نسبت به دیروز ریزش داشته است. شاخص های خدمات و بانکها نیز در بورس امارات به صورت قرمز رنگ درآمدند.

بورس قطر

تمام چهار شاخص اصلی بورس قطر در معاملات امروز منفی بودند، فهرست شاخص بورس سهامی اسلامی قطر الریان با بیشترین ریزش در جایگاه ۰.۹۸ درصد منفی نسبت به دیروز قرار گرفتند. شاخص بورس سهام قطر نیز با ریزش ۰.۵۴ درصدی در جایگاه بعدی ریزش قرار گرفت.

در بخش شاخص های جزئی بورس قطر شاخص املاک و مستغلات با ریزش سهمگین ۲.۸۷ درصدی نسبت به دیروز مواجه شده است. شاخص حمل و نقل با ریزش ۱.۱۱ درصدی نسبت به دیروز قرار گرفته است. بخش صنایع نیز در جایگاه ریزشی قرار گرفته است.

تمام شاخص های بورس قطر به جز شاخص کالاها و خدمات مصرفی که آن هم با رشد اندک ۰.۰۳ درصدی روبرو بود، منفی بودند.

کد خبر: ۴٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha