۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
تاکید بر انجام توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه
معاون توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

تاکید بر انجام توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه

گیلان‌پور، معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توزیع نهاده‌هایی که با ارز ترجیحی تامین می‌شود، باید در سامانه بازارگاه که بستری برای این کار است، انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امید گیلان پور معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی با مدیران سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها درباره سامانه بازارگاه و توزیع نهاده‌های دامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با سامانه‌ای کار می‌کنیم که در کشور نمونه است و باید توانمندی‌های آن را افزایش دهیم.

گیلان‌پور ادامه داد: این سامانه توانایی دارد تا همزمان هم نقل و انتقال پول را انجام دهد و هم توزیع کالا در آن انجام شود.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با توزیع نهاده برای مرغ گوشتی در سامانه بازارگاه گفت: از روز پنجشنبه واحدهای مرغ گوشتی هم توسط سیستم اتوماتیک نهاده دریافت می‌کنند، همچنین در بخش دام هم پس از رفع نواقص احتمالی این کار انجام خواهد شد.

به روز رسانی بخش رصد تحویل کالا
گیلان پور تصریح کرد: بخشی از سامانه که مربوط به رصد تحویل کالا است، در حال به روز رسانی و تغییر بوده و شرکت‌هایی که نسبت به تحویل به موقع کالا تاخیر داشته باشند، تذکر دریافت خواهند کرد، بنابراین از رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها می‌خواهیم شرکت‌هایی را که تاخیر داشته‌اند، به مرکز اطلاع دهند تا بتوانیم با این شرکت‌ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سامانه بازارگاه از زمان ثبت سفارش، محموله‌ها را رصد می‌کنیم که وارد کشور شده و داخل سامانه عرضه شوند، بنابراین اگر استان‌ها از شرکت‌هایی که وارد کننده نهاده هستند و آن را خارج از سامانه عرضه می‌کنند اطلاعاتی دارند با ما در میان بگذارند.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با ارتباط سامانه بازارگاه با سامانه‌های مرتبط دیگر گفت: سامانه بازارگاه ارتباط سیستمی با سامانه‌های مانند سماصط، GIS و قرنطینه دامپزشکی دارد، بنابراین اطلاعات سامانه‌ها را راستی آزمایی می‌کند و اطلاعاتی که در بازارگاه می‌نشیند، نتیجه خوانش این سامانه از سامانه‌های دیگر است؛ پس اگر مشکل و مغایرتی در اطلاعات دیدید باید با ما در میان بگذارید تا رفع شود.

وی افزود: همچنین سامانه بازارگاه به سامانه جامع تجارت متصل است و اطلاعات سامانه انبارها را از طریق سامانه تجارت دریافت می‌کند.

گیلان پور با اشاره به استفاده از حساب واسط گفت: با حساب واسط می‌توانیم رصد حمل نهاده به واحدهای مرغداری را انجام دهیم و به این منظور، در حال حاضر سامانه بازارگاه در حال خوانش بارنامه‌ها است.

وی تاکید کرد: هیچ واحد مرغداری نمی‌تواند به جای واحدهای دیگر نهاده دریافت کند، مگر این که مسئولیت خرید افراد به تشکل‌ها واگذار شود.

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت تنظیم بازار برای مرغ گوشتی گفت: در ستاد تنظیم بازار برای کل کشور قیمت مرغ زنده ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان به اضافه ۱۰ درصد ابلاغ شده است.
 
 

کد خبر: ۴۹٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha