۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
عملیات اجرایی ساخت ۸۹۰۰ واحد مسکن ملی در استان فارس آغاز شد
استاندار فارس:

عملیات اجرایی ساخت ۸۹۰۰ واحد مسکن ملی در استان فارس آغاز شد

شیراز- استاندار فارس از آغاز عملیات اجرایی هشت هزار و ۸۹۶ واحد مسکن اقدام ملی و افتتاح ۱۹۵۹ مسکن مهر در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس،عنایت الله رحیمی، در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت هشت هزار و ۸۹۶ واحد مسکونی اقدام ملی در فارس با اشاره به اینکه  طرح اقدام ملی مسکن در استان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بیش از ۵۰ درصد واحدهای باقی مانده مسکن مهر باقی مانده در دولت تدبیر و امید تکمیل و یا مراحل ساخت آن آغاز شده است.

وی همچنین از تکمیل  بیش از ۶۵ درصد از زیر ساخت‌ها و زیربناهای مورد نیاز مسکن مهر همچون مدرسه و راه در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم در استان خبر داد.

استاندار فارس بیان کرد: تا کنون بخش زیادی از زمین های مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در استان احصا و در این زمینه پس از تهران جایگاه نخست را به خود اختصاص داده ایم.

رحیمی به سایر اقدامات انجام شده در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه هایی با بنیاد شهید کشور برای تامین مسکن خانواده شهدا و ایثارگران منعقد کردیم که تعهد استانداری تامین زمین برای ۱۰ هزار واحد مسکونی  است که در فاز  اول تعداد پنج هزار و ۵۰۰ واحد درنظر گرفته شده و مابقی در فازهای بعدی و سال دوم در دستور کار است که تامین اعتبارات و تسهیلات از طریق دولت انجام می شود.

وی تصریح کرد: همچنین تفاهم نامه هایی با نیروهای نظامی و انتظامی و سایر نهادها از جمله با سپاه پاسدران و کمیته امداد منعقد شده که در طی این تفاهم نامه سه جانبه تامین زمین و تسهیلات و  ساخت و واگذاری با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: اولویت نخست واگذاری طی این تفاهم نامه با ایثارگران نیروهای نظامی و انتظامی و افرادی حائز شرایط است.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش به امضا رسیده که ساخت و ساز بیش از ۵۶۰ واحد در شهر شیراز و تعدادی در شهر جدید صدرا شروع شده و در آینده نزدیک به عنوان مسکن ملی در اختیار فرهنگیان واجد شرایط قرار می گیرد.

کد خبر: ۴۹٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha