۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
ضرورت کاهش ۵۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب در قزوین
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تاکید کرد:

ضرورت کاهش ۵۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب در قزوین

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در راستای اجرای طرح جمع آوری و مدیریت آب قابل برنامه ریزی در استان، نیازمند کاهش ۵۴۰ میلیون متر مکعبی در مصرف آب هستیم.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت:  طرح جمع آوری اطلاعات و مدیریت آب قابل برنامه ریزی در کشور به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت منابع آب برای مقابله با خشکسالی در سطح کلان مطرح است که برای استانی نظیر قزوین که در تهدید خشکسالی است بسیار جدی محسوب می شود.

وی بیان کرد: استفاده از پمپ و لوله های چاه عمیق برای برداشت آب از سفره های زیرزمینی، افزایش تعداد چاه های غیر مجاز و برداشت بی رویه موجب شده است که سطح آب های زیرزمینی قزوین در برخی از منابع تا ۱۰۰ متر کاهش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین افزود: ارداق و دانسفهان نمونه ای از این مناطق هستند که بیشترین میزان کم آبی را تجربه کردند؛ از این رو امروز اجرای طرح مدیریت منابع آب قابل برنامه ریزی در این مناطق بسیار جدی است.

ملکی گفت: با اطلاعات جمع آوری شده از قزوین در حال حاضر مجموع آب قابل برنامه ریزی ۸۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مصرف متناسب با آب قابل برنامه ریزی در قزوین نیاز به کاهش ۵۴۰ میلیون متر مکعبی در مصرف آب داریم که طی یک برنامه چند ساله امیدواریم به این میزان کاهش مصرف دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: برای فاز نخست این طرح ۳۲۵ میلیون متر مکعب کاهش مصرف در نظر گرفته شده است که بخش اعظمی از این صرفه جویی باید در بخش کشاورزی اتفاق بیفتد.

ملکی گفت: ۳۰۶ میلیون متر مکعب کاهش مصرف در بخش کشاورزی، ۱۲ میلیون متر مکعب کاهش در بخش صنعت، پنج میلیون متر مکعب ر بخش شرب و یک میلیون متر مکعب کاهش در مصارف فضای سبز در نظر گرفته شه است که طی برنامه ششم و هفتم توسعه باید به وقوع بپیوندد.

کد خبر: ۴۹٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha