۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
معافیت مالیاتی شامل سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

معافیت مالیاتی شامل سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها می‌شود

زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهرداد جهاندیده اظهارداشت: براساس بند( ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی تنها از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند. 

وی ادامه داد: اجرای این بند از قانون بودجه نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد را خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوول پیگیری موضوع معافیت مالیاتی سازمان‌های مردم نهاد در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی است این مؤسسات و سازمانها در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال تا همکاران در وزارت متبوع در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۴۹٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha