۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
بررسی دوباره طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس
نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

بررسی دوباره طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس

خدابخشی، نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی دوباره طرح تامین کالاهای اساسی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی که پیش از این در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده بود، پس از این که شورای نگهبان برخی ایرادات را بر آن وارد دانست، دوباره در کمیسیون برنامه و بودجه به بحث و بررسی گذاشته شد و برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاحاتی صورت گرفت که هفته آینده به صورت نهایی در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اشکالاتی که شورای نگهبان بر این طرح گرفته بود تامین مالی این طرح بود که در کمیسیون برنامه و بودجه مصوب شد، ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل بند «و» تبصره ۲ و ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان از ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بند «و» تبصره ۲ برای اجرای این طرح تامین می‌شود، گفت: دولت مکلف شده است، رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز طرح تامین کالاهای اساسی تخصیص دهد.

به گفته نائب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ۲۰ درصد برخی ردیف‌های تبصره ۱۴ که ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌شود نیز به طرح تامین کالاهای اساسی اختصاص یافت.

خدابخشی افزود: دولت همچنین مکلف شد در صورت افزایش منابع بند «و» تبصره ۲ تا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان، منابع را به صورت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای مطالبات تامین اجتماعی از دولت، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مابقی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد و همچنین ۲۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی اختصاص دهد.

به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با تامین نظر شورای نگهبان که در کمیسیون و در قالب این طرح انجام شد، ما امیدواریم با تصویب آن در صحن علنی بتوانیم بخشی از مشکلات اقتصادی قشرهای کم درآمد را رفع کنیم.

کد خبر: ۴۹٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha