۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
 ۱۳۰ طرح پژوهشی در بخش کشاورزی زنجان اجرا می‌شود
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی زنجان:

۱۳۰ طرح پژوهشی در بخش کشاورزی زنجان اجرا می‌شود

زنجان - رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان، با بیان اینکه چهار ایستگاه تحقیقاتی در استان زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۳۰ طرح پژوهشی در استان اجرا و نزدیک به ۳۰ طرح منجر به تجاری سازی، ترویجی و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، پرویز مرادی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه چهار ایستگاه تحقیقات کشاورزی در زنجان فعالیت می‌کنند، گفت: مجهزترین ایستگاه ارقام زیتون خاورمیانه در طارم، ایستگاه محصولات باغی در خیرآباد، ایستگاه پخش سیلاب قره چریان و ایستگاه مرکزی در جاده فرودگاه زنجان است که با هدف ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه دیگر طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی در دو پایگاه محصولات دیم در خدابنده و گیاهان دارویی و پسته در ماهنشان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعات رودخانه‌ها و مسیل‌های زنجان، ساخت سدهای زیر زمینی، کلکسیون گیاهان دارویی، معرفی ارقام جدید غلات و حبوبات، اصلاح نژاد گوسفند افشاری و جوجه گوشتی بوقلمون مهمترین طرح‌های تحقیقاتی در دست اقدام مراکز تحقیقاتی  استان است.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان گفت: در سال نزدیک به ۱۳۰ طرح پژوهشی در استان اجرا می‌شود که نزدیک به ۳۰ طرح منجر به تجاری سازی، ترویجی و فناوری می‌شود.

مرادی ابراز کرد:  طرح‌های در دست اجرا در زمینه‌های مختلف باغی، زراعی، گیاه پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، اصلاح بذر و نهال و اقتصادی و آبخیزداری است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش استفاده از سموم، مدیریت مصرف آب، تولید بذر با کیفیت و مقاوم، کمک به تولید محصولات فناورانه و مورد نیاز در بخش کشاورزی است.

 رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان با بیان اینکه بیش از ۳۳ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، افزود: زنجان با تولید بیش از یک میلیون تن محصول زراعی رتبه ۱۸ کشور را دارد.

کد خبر: ۴٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha