۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
احتکار و نایاب شدن روغن نباتی در بازار لرستان/ تولیدات کارخانه‌ها در بازار آزاد به فروش می‌رسد
رئیس اتاق اصناف لرستان:

احتکار و نایاب شدن روغن نباتی در بازار لرستان/ تولیدات کارخانه‌ها در بازار آزاد به فروش می‌رسد

لرستان- اسبکوه، رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: روغن نباتی در بازار استان نایاب شده که از مهمترین دلایل آن می‌توان به مشکلات کارخانه‌ها، تحریم و احتکار اشاره کرد.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با کمبود روغن در بازار لرستان، اظهار داشت: متأسفانه تعدادی از افراد سودجو با احتکار روغن درصدد بالا بردن قیمت آن هستند؛ زمانیکه عرضه نسبت به تقاضا بالا باشد قطعاً افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده باید بر روند توزیع روغن در بازار نظارت داشته باشد تا معلوم شود تولیدات کارخانه‌ها کجا می‌رود، افزود: کارخانه‌دار مستقیماً محصول خود را به بازار آزاد می‌فروشد چون قیمت‌های مصوبی که برای فروش روغن در نظر گرفته شده برای آن‌ها به صرفه نیست.

رئیس اتاق اصناف لرستان عنوان کرد: در حال حاضر روغن در بازار نیست حتی اگر بخواهید برای یک روغن ۴۵ هزار تومانی ۷۰ هزار تومان پرداخت کنید؛ قیمت هر کیسه برنج ۷۰ هزار تومانی نیز به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است یعنی همه اجناس گران شده‌اند.

وی با بیان اینکه نبود کالا در بازار به خاطر مشکلات کارخانه‌هاست که باید این موضوع پیگیری شود، خاطرنشان کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده به عنوان متولی اصلی باید مشکلات کارخانه‌ها و موانعی که سبب می‌شود تولید برای آن‌ها به‌صرفه نباشد را از قبل پیش بینی کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین اقتصاددانان و فعالان اقتصادی هم قادر به پیش‌بینی اوضاع و شرایطی این بازار نیستند و در واقع یکی از عوامل بسیار مهم که باعث آشفتگی وضعیت بازار شده تحریم‌هاست تا جایی که یکی از برندهای شیر ایران روند توزیع خود را متوقف کرده چون درب بطری‌های شیر وارداتی است و در شرایط تحریم نمی‌توانیم آن را وارد کنیم.

اسبکوه با بیان اینکه تمام سیستم‌های بانکی ما تحریم شده، گفت: این تحریمی که بر کشور ما اعمال شده اگر در هر کشوری دیگری وجود داشت شاید درصد فلاکت آن‌ها بسیار بالاتر می‌رفت و چه بسا نابود شده بود؛ در همین بحث روغن که تولیدآن متعلق به داخل کشور است، بسیاری از دستگاه‌ها و مواد اولیه آن وارداتی است.

وی با بیان اینکه ما ملت نجیبی داریم، افزود: شرایط مردم بسیار سخت است و با این شرایط الان کسی نیست که مشکل نداشته باشد، همه کالاها گران شده و قیمت دلار و سکه چندین برابر شده ولی با این حال نظارت‌ها وجود دارد.

کد خبر: ۴۹٬۳۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha