۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان قرار می‌گیرد

بجنورد- معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: خراسان شمالی را به‌عنوان پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌کنیم تا از این طریق سهم مهارت را به ۵۰ درصد ارتقا دهیم.

به گزارش بازار، به نقل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی عصر پنج شنبه در جلسه شورای مهارت خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: دانشجویان و معلمان قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های لازم را کسب کنند تا وقتی عنوان معلمی به آنان اطلاق می شود با این عنوان سر کار حضور یابند.
وی گفت: رشته اصلی در آموزش و پرورش دیگر رشته های تجربی و ریاضی نخواهد بود بلکه مهارت است مهارتی که با استعداد و پتاسیل هر شخصی تناسب داشته باشد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با تاکید بر اینکه نگاه جامعه را باید به سمت مهارت آموزی سوق داد، تصریح کرد :تا کنون همه به دنبال کسب علم و دانش بودند و از فرا گرفتن مهارت آموزی غافل شدند و اکنون عصر مهارت است تا بتوان از شرایط سخت بیرون رفت.
هاشمی افزود: تدریس چند واحد درسی مهارتی در دانشگاه های خراسان شمالی ، ایجاد شهرک مهارت و ۸۰ روستا تحت پوشش مهارت قرار گرفتن از جمله پیشنهاداتی است که در این استان به عنوان پایلوت کشوری می توان اجرا کرد.
کد خبر: ۴۹٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha