۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
تکمیل ۶.۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال جاری
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تکمیل ۶.۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سال جاری

خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه‌های راهسازی استان مازندران گفت: ۶.۵ کیلومتر دیگر از محور هراز تا پایان سالجاری آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش بازار، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در سفر به مازندران و بازدید از پروژه‌های راهسازی این استان گفت: بهره برداری ۱۲.۵ کیلومتر از این محور برنامه سال ۱۳۹۹ است که ۶ کیلومتر آن در خردادماه زیرعبور قرار گرفته است و ۶.۵ کیلومتر دیگر نیز تا پایان سالجاری آماده بهره برداری خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: چهارخطه کردن محدوده بایجان- تونل وانا شامل احداث یک رشته تونل ۶۰۰ متری و چهار دستگاه پل به طول ۴۱۲ متر و یک دستگاه گالری به طول ۲۵۰ متر اولویت اول بهره برداری است.

وی افزود: محدوده بایجان- پل استراباکو به طول ۲ کیلومتر تا پایان سالجاری و پل استراباکو- تونل وانا نیز تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهد رسید. خادمی یادآور شد: چهارخطه کردن محور در محدوده لاسم- زیارباغ به طول ۲.۵ کیلومتر اولویت دوم این پروژه مهم در سال جهش تولید است که شامل یک رشته تونل به طول ۱۰۴۰ متر و یک کیلومتر دیوارسازی و پل لاسم به طول ۹۰ متر است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه بخش‌های در دست اجرا را شامل محدوده بلبل خوان، محدوده بایجان - تونل جدید وانا، تونل نشل، پل استراباکو و خاکبرداری معدن قلابن ذکر کرد.

خادمی در توضیح عملیات اجرایی در پل تکاور و ابتهاج گفت: پل تکاور به طول ۱۹۵ متر در حال اجرای شمع محل کابلگیر و تکمیل پایلون پل است و پل کابلی ابتهاج به طول ۱۹۵ متر نیز در مرحله اجرای پایلون قرار دارد. ارتفاع پایلون ۶۶ متر است و تا ارتفاع ۵۵ متری بتن ریزی صورت گرفته است.

وی طول این پروژه را ۱۰۱ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون ۷۲ کیلومتر از این محور ساخته شده و عملیات اجرایی ۲۹ کیلومتر آن باقی مانده که شامل ۱۶ کیلومتر مسیر، ۱۱ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر پل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از کنارگذر جنوبی بابل بازدید کرد و گفت: این پروژه ۲.۵ کیلومتر است و شامل تقاطع غیر همسطح انتهایی کنارگذر به طول ۱۶۰ متر و تقاطع پل روگذر با جاده قدیم بابل- آمل به طول ۴۵ متر است.

خادمی با اشاره به کمبود اعتبار مورد نیاز در تکمیل این کنارگذر اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۷۵۰ میلیارد ریال است وآزادسازی اراضی این محدوده ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین از احداث تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل بازدید کرد و با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی این پروژه گفت: این تقاطع ۴.۵ کیلومتر است که با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجرا است. طول پل ۲۰۰ متر است که با احتساب رمپ‌های شمالی و جنوبی به ۵۰۰ متر می‌رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۴ دهانه پل ۷ دهانه بتن ریزی شده و یک دهانه آماده بتن ریزی است و مابقی دهانه‌ها نیز طی ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود. همچنین اجرای لایه‌های خاکریزی رمپ‌های پل و ساخت سایر ابنیه و متعلقات پل نیز با سرعت در حال انجام است.

خادمی همچنین در بازدید از زیرگذر مسقف شهید مهدوی به طول ۲ کیلومتر اظهار داشت: طول زیرگذر ۲۲۵ متر است که در مرحله اجرای شمع قرار دارد. از ۳۸۸ شمع پل تاکنون ۱۶۴ شمع اجرا شده و به منظور ادامه عملیات اجرایی نیاز به انحراف ترافیک و آزادسازی اراضی است که مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

کد خبر: ۴۹٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha