۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کرونا و کمبود کالاهای اساسی در اردبیل؛ وقتی گفته مسئولین و مردم با هم نمی‌خواند
بازار گزارش می‌دهد؛

کرونا و کمبود کالاهای اساسی در اردبیل؛ وقتی گفته مسئولین و مردم با هم نمی‌خواند

اردبیل- این روزها برخی‌ها کرونا را بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها می‌دانند اما کرونا هم در برابر محتکران و دلالان حرفی برای گفتن ندارد.

زهرا رضازاده؛ بازار: غفلت‌ها و بی‌توجهی‌های مردم با افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان اردبیل نگرانی‌ها و شرایط نابسامانی را به وجود آورده است به طوری که مسئولین در حال حاضر از شروع اپیدمی چهارم اظهار نگرانی می‌کنند؛ متأسفانه با شروع مهر ماه این نگرانی‌ها تشدید شد ولی این موضوع باعث نشد تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند، بلکه این مسئله برعکس جواب داد.

حالا هم که بساط عروسی‌ها و مراسمات عقد در سطح استان در حال تدارک‌چینی است که این موضوع شرایط نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده است و در حالی که حضور مردم در تجمعات و دورهمی‌ها به شیوع این ویروس دامن می‌زند اما مردم غافل از همه چیز منتظر عواقب بدتری هستند.

با اظهارات مسئولین آن طور که مشخص است در صورت عدم همکاری مردم زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع نخواهد شد که در این باره طبق گفته فرمانده ستاد کرونای تهران حجم مداخلات محدود شونده که تاکنون اعمال شده تاثیر چندانی بر فرایند تقلیل بیماری و شاخص‌های بستری و مرگ و میر نداشته و نیازمند مداخلات جدی‌تر با دامنه و عمق بیشتری هستیم و مشارکت همگانی لازمه اساسی است.

این در حالی است که مشکلات اقتصادی و تورم نیز روز به روز در حال افزایش است و مردم با مضیقه و تنگناهای بسیاری مواجه هستند به طوری که یک روز از کمبود نان می‌گویند و روز دیگر از نایاب شدن روغن خبر می‌دهند در حالی که مسئولین این موضوع را رد کرده و از تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز به اندازه کافی خبر می‌دهند.

این مسئله گاهی نشان می‌دهد که پای سودجویان و دلالانی همیشه در این میان وجود دارد که سبب برهم زدن نظم و آرامش مردم می‌شوند و برای گرانفروشی و کم‌فروشی کالاهای اساسی مردم دست به هر کاری می‌زنند که حل این مشکل نیازمند ورود جدی مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

با کمبود برخی کالاهای اساسی مواجه هستیم
در این باره یکی از همشهریان اردبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از کمبود نان و روغن نباتی جامد در شهر خبر می‌دهد و می‌گوید: ساعت کار نانوایی‌ها نسبت به گذشته خیلی‌ کم‌تر شده و قوت غالب مردم روز به روز با کیفیت پایین‌تر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این شهروند ادامه می‌دهد: متأسفانه روغن نباتی نیز کمیاب شده و یکی از آشنایانم که از بقالی روغن خریده بود با تهدید و فشار فروشنده مجبور به برگشت روغن به آن شد و آن هم به خاطر افزایش ناگهانی قیمت روغن بود که فروشنده را عصبانی کرده بود به طوری که روغن با قیمت ۱۵۰ هزار تومان یک شبه ۲۰۰ هزار تومان شده بود.

در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم
اظهارات شهروندان در حالی است که رامین صادقی رئیس سازمان صمت استان اردبیل همچنان معتقد است که هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در حالی که کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکل مواجه کرده و شرایط سخت اقتصادی را در جامعه به‌بار آورده اما ما در راستای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز استان مشکل و کمبودی نداریم.

وی با اشاره به این که تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در بازار با جدیت دنبال می‌شود بیان کرد: توزیع گوشت مرغ منجمد با هدف حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم تعیین شده است.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل بیان کرد: در راستای تأمین آرد و نان نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و در انبارها به میزان لازم در این زمینه ذخیره‌سازی داریم که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است و باید مورد توجه واقع شود.

صادقی ادامه داد: از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی و موضوعات مرتبط با احتکار با سامانه ۱۲۴ موضوع را با ما در میان بگذارند تا اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت موجود مبنای کار باشد.

با این حال که کرونا طبق گفته مسئولین سبب بروز مشکلات عدیده‌ای شده اما همچنان بر این باورند که در تأمین کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد اما در این میان اظهارات میدانی از مردم نشان دهنده باز شدن پای احتکار برای بحرانی‌ کردن وضعیت موجود دارد.

کد خبر: ۴۹٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha