۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
قرعه کشی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در ساوه
با حضور مسئولان انجام شد؛

قرعه کشی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در ساوه

ساوه- جلسه شورای اداری و قرعه کشی ۲۱۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن با حضور مسئولان در ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه شورای اداری ساوه با حضور سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی و مسئولان دیگر به منظور قرعه کشی دو هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر برگزار شد.

یک هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی مسکن در ساوه آماده شده است
استاندار مرکزی در این مراسم با بیان اینکه برای کم کردن عوارض تحریم ها در کشور، باید هماهنگی و سازگاری بیشتر میان دستگاه ها ایجاد شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در ساوه پایین است، افراد زیادی برای جستجوی کار به این شهر مهاجرت می کنند و در همین خصوص مشکل مسکن در این شهرستان ایجاد شده است.

سید علی آقازاده با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای ساخت طرح اقدام ملی مسکن در ساوه آماده شده است، گفت: در ساوه به میزان متقاضیان زمین برای واگذاری وجود دارد و در این زمینه و برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی هیچ محدودیتی نداریم.

وی افزایش کاذب قیمت مسکن در اراک و ساوه را مشکلی جدی عنوان کرد و افزود: با تولید مسکن ارزان این مشکل رفع خواهد شد و در حال حاضر ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید سراسر استان در حال اجرا می باشد که رسیدن آن به ۱۵ هزار واحد نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

استاندار مرکزی اعتبار لازم برای تخصیص آب ساوه از سد کوچری را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: دولت به تنهایی توان تأمین این میزان اعتبار را ندارد و با مشارکت سرمایه گذار، این میزان اعتبار تأمین می شود و عملیات اجرایی آن تسریع خواهد شد.

کمیسیون کشاورزی مجلس هفته آینده به ساوه و زرندیه سفر می کنند
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تولید سکونتگاه های غیرمجاز و برخی آسیب های اجتماعی نتیجه کم کاری برخی مدیران است اظهار داشت: خوشبختانه طرح اقدام ملی مسکن راه خانه دار شدن مردم را فراهم و از ایجاد سکونتگاه های غیررسمی و نقاط حاشیه ای و تبعات آن جلوگیری می کند.

حجت الاسلام محمد سبزی در ادامه با تاکید بر انجام وظایف همه مسئولین بیان داشت: نباید با سیاسی کاری بخواهیم انجام وظایف قانونی را به نام خود تمام کنیم بلکه مهم انجام کار و رضایت مردم است و نباید به فکر مطرح کردن نام خود باشیم.

وی از سفر کمیسیون کشاورزی مجلس در هفته آینده به ساوه و زرندیه خبر داد و عنوان داشت: از مطالبات بر حق مردم ساوه رفع مشکلات در حوره راه روستای مرق - مرقکان و تکمیل بیمارستان و ارتقای دانشکده به دانشگاه است که باید مورد پیگیری واقع شود.

در استان مرکزی مشکل تامین زمین نداریم
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این آئین با اشاره به سهمیه یک هزار و ۶۲۰ واحدی ساوه پس از انجام مقدمات اجرای طرح مسکن ملی و ثبت نام متقاضیان در سامانه گفت: در استان مرکزی مشکل تامین زمین نداریم و در صورت افزایش تقاضا از زمین های اوقاف استفاده می کنیم.

احمد مرزبان با بیان اینکه در اراک زمین ۲۴ هکتاری انتهای هپکو با ظرفیت ۳ هزار و ۴۰ واحد و شهرک کوثر با ظرفیت ۶۰۰ واحد برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده است گفت: سهمیه ابلاغی استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد بوده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد مختص شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران و ۸۸۹۰ در اراک و مابقی شهرهای استان است.

وی عنوان داشت: نرم افزار مربوط به قرعه کشی مسکن ملی در ساوه با تایید نماینده بازرسی و دستگاه قضائی استان رسیده است و انتخاب افراد به صورت رندوم خواهد بود که نتایج آن به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود.

بر اساس این گزارش قرعه کشی و انتخاب یک هزار و ۱۲۵ تن از متقاضیان واحد شرایط برای مراحل دوم و سوم طرح اقدام ملی مسکن در شهر ساوه برگزار شد.

کد خبر: ۴۹٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha