۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کرونا ارائه خدمات دندان‌پزشکی در استان سمنان را ۶۰ درصد کاهش داد
مدیر درمان تأمین اجتماعی سمنان:

کرونا ارائه خدمات دندان‌پزشکی در استان سمنان را ۶۰ درصد کاهش داد

سمنان- مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان بابیان اینکه در نیمه نخست سال جاری با توجه به شیوع کرونا ارائه خدمات دندان‌پزشکی در مراکز درمانی این سازمان ۶۰ درصد کاهش داشته است، گفت: ۱۶ هزار خدمت دندان‌پزشکی در این مدت ارائه‌شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مجتبی اکرم پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۶۰۰ خدمت دندان‌پزشکی به بیماران در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی استان سمنان ارائه‌شده است، اظهار داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه محدودیت‌های کرونایی منجر به کاهش میزان مراجعه و ارائه خدمات به بیماران شده است، تصریح کرد: در این مدت ۹ هزار و ۶۹۱ مورد معاینه و معالجه دارویی در این بخش انجام‌شده است.

ارائه ۴۸۰۰ خدمت کشیدن دندان در سمنان
مدیر درمان تأمین اجتماعی سمنان افزود: ۹۲۱ خدمت پر کردن، ۹۴ مورد جرم‌گیری، یک هزار و ۶۳ خدمت جراحی و چهار هزار و ۸۹۲ خدمت کشیدن دندان از اقدامات اورژانسی و ضروری حوزه دندانپزشکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان بوده است.

اکرم با تأکید بر اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اولویت نخست مراکز درمانی این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در مقابله و مهار ویروس کرونا باید عزم همگانی وجود داشته باشد و تمامی مردم باید رعایت مناسب شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ویژه زدن ماسک را جزء وظایف قانونی و اخلاقی خود بدانند.

وی بابیان اینکه تاکنون اقدامات مؤثر و خوبی در زمینه جلوگیری از گسترش و قطع زنجیره شیوع کرونا در این مراکز انجام‌شده است، یادآور شد: با احتمال ناقل بودن برخی بیماران حتی بدون علائم و ریسک بسیار بالای انتشار بیماری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت کارکنان و همچنین ضدعفونی کردن مناسب و کامل تجهیزات دندانپزشکی به جهت عدم سرایت به افراد دیگر بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر: ۴۹٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha