۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
۷ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم در قزوین تولید شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۷ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم در قزوین تولید شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم در استان قزوین به تولید رسیده است

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه عصر چهارشنبه در جلسه تولیدکنندگان بخش خصوصی استان قزوین که در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت: تولید بذر گندم به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات استراتژیک در کشور برای تولید گندم سال بعد بسیار مورد توجه شده است تا جائی که هر ساله توجه ویژه ای به تولید بذر گندم اصلاح شده در بین کشاورزان استان وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های استراتژیک کشاورزی در استان ها توجه به برنامه تولید بذر اصلاح شده است که امسال استان قزوین با تولید بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن بذر گندم در قزوین توانسته است بیش از ۹۸ درصد از برنامه ابلاغی تولید بذر را اجرایی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۲۳۴ تن بذر گندم آبی و ۱ هزار و ۹۶۰ تن بذر گندم دیم در استان قزوین به تولید رسیده است.

خمسه گفت:توزیع وفروش بذر اصلاح شده گندم خارج از شبکه ممنوع و تخلف محسوب می شود از این رو با ارائه دستورالعمل های دقیق تلاش کردیم تا بذر تولیدی کشاورزان قزوین در داخل شبکه خریداری شود.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان بذر اصلاحی استان قزوین تاکنون عملکرد خوبی از خود ارائه داده اند و پیش بینی می شود بتوانیم در آینده نزدیک تولید بذر اصلاح شده استان را به بیش از برنامه ابلاغی افزایش دهیم.

کد خبر: ۴۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 0
      دروغ میگه الان توی قزوین بذر پیدا نمیشه