۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس به ۱۰ کشور جهان
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد

صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری منطقه آزاد ارس به ۱۰ کشور جهان

تبریز- معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۴۰ میلیون دلار کالا از این منطقه به ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، صفر شاسفند روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان این‌که صادرات منطقه آزاد ارس شامل چهار بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی است، اظهار کرد: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در این مدت ۶۳ میلیون دلار بود که نسبت به صادرات ۵۶ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

وی ارزش صادرات حاصل از تولید این منطقه به سرزمین اصلی را ۸۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به صادرات ۷۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: صادرات کالای داخلی منطقه نیز در این مدت ۹۵ میلیون دلار بود که نسبت به صادرات ۳۵ میلیون دلاری ۶ ماهه سال گذشته ۱۷۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

شاسفند یادآور شد: میزان صادرات مجدد ارس در پایان ۶ ماهه اول سال با توجه به شرایط کرونایی، بسته شدن مرزها و نیز قرارگرفتن عمده کالاهای صادرات مجدد در ردیف گروه چهار  و همچنین به‌دلیل ممنوعیت ثبت سفارش گروه چهار،  کاهش قابل تامل داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس صادرات قطعی انجام شده، عمده این اقلام که شامل خشکبار، مصنوعات پلاستیکی، جامبوبگ و تسمه پروپیلن، کیسه پلی پروپلینی، نخ پلی استر، هیدورکربن، شمش فولادی و انواع ماشین الات خط تولید است، از جمله به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، جمهوری چک و ازبکستان صادر شده است.

کد خبر: ۴۹٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha