۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
اشتغالزایی طرح‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای ۱۵۵0 نفر
مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

اشتغالزایی طرح‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای ۱۵۵0 نفر

یاسوج - مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های حوزه کشاورزی استان برای یک هزار و ۵۵۲ نفر اشتغالزایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در استان ۴۰ طرح شاخص داریم که از این تعداد در دهه فجر ۳۵ طرح افتتاح می شود.

وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان اشتغالزایی این طرح‌ها را یک‌هزار و ۷۹ نفر عنوان کرد و گفت: همچنین در استان طرح‌هایی با ۷۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار، کلنگ زنی می شود.

تاج الدینی افزود: اشتغال‌زایی این طرح‌ها نیز  ۴۷۳ نفر است که در مجموع ۱۴۳ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان اعتبار برای این طرح‌ها هزینه می شود.

وی اظهار داشت: در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل شده و اراضی آبی نیز با سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای محافظت از منابع آبی و خاک، برنامه توسعه باغات در اراضی شیبدار را داریم و ۴۰ درصد از این باغات و اراضی به روش های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

تاج الدینی توسعه گلخانه ها را از دیگر برنامه های اجرا شده دانست و گفت: در استان در هر شهرستان شهرک گلخانه ای داریم و در این راستا طرح‌های خوبی در استان اجرایی شده است.

کد خبر: ۴٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha