۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
 اتکای ۳۵ درصد درآمد مردم استان اردبیل به کشاورزی سنتی
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خبر داد؛

اتکای ۳۵ درصد درآمد مردم استان اردبیل به کشاورزی سنتی

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل از اتکای ۳۵ درصدی درآمد مردم استان به کشاورزی سنتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، هاشم مظفری صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران در محل اقتصادی و دارایی اردبیل اظهار داشت : روند توسعه استان رو به رشد است اما با این حال، ما با استان هایی که در توسعه اقتصادی پیشرو هستند فاصله داریم.

وی افزود: اردبیل در بهبود فضای کسب و کار رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده که از لحاظ این شاخص در میانگین کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: طبق آمار سال ۹۷، جایگاه استان از لحاظ درآمد سرانه (نسبت جمعیت به تولید ناخالص داخلی) با ۶۹ درصد پایین تر از درآمد سرانه کشور است.

وی تصریح کرد: از دلایل درآمد پایین مردم می‌توان به اتکای ۳۵ درصد درآمد مردم استان به کشاورزی سنتی، تخصیص پایین اعتبارات عمرانی برای ایجاد و یا تکمیل زیرساخت های استان و نیز کمبود واحدهای تولیدی و کارخانجات اشاره کرد.

مظفری اظهار کرد: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری و با حمایتی که از سرمایه گذاران در سال های اخیر شاهد آن هستیم، افقی روشن برای توسعه اردبیل در انتظار است.

وی تاکید کرد : در بحث کار و اقتصاد، ورود بخش خصوصی و فعالان اقتصادی و نیز حمایت از آن‌ها امری اجتناب ناپذیر است و هر کسی که قصد ورود به این عرصه را دارد، ضمن داشتن اطلاعات کافی، باید از تجربیات متخصصان و کارشناسان این حوزه استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر: ۴٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha