۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
 سهم ۷۰ درصدی خارجی ها از  بازار لوازم خانگی ایران
سخنگوی تولیدکنندگان لوازم خانگی خبر داد

سهم ۷۰ درصدی خارجی ها از بازار لوازم خانگی ایران

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران از هزینه۶۵ میلیارد تومانی یک تولیدکننده خارجی لوازم خانگی برای برند سازی و تبلیغات در بازار ایران خبرداد.

طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی از سال گذشته مقررشده بود اجرایی شود اما به دلایل مختلف اجرای آن به تعویق افتاد تا اینکه در اوایل دی ماه سالجاری بود که مدیر دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با تعیین اولتیماتومی از اجرای این طرح تا نیمه دی ماه خبرداد اما در جلساتی که با فعالان این صنف برگزار شد اجرای طرح به نیمه بهمن ماه موکول شد . ههر چند رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بر این باور است که زمان اجرای طرح باید به تعویق بیفتد اما طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی از ۱۷ بهمن ماه در فروشگاهها و هاییپرهای بزرگ کلید زده شد.

درباره ضرورتها و مزایای اجرای این طرح  سخنگوی انجمن  تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران براین باور است که طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی بهترین راهکار برای مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولیدداخلی است.

حمیدرضا غزنوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی بی سرو صدا و از فروشگاهها و هایپرهای بزرگ شروع شده است، اظهارکرد: به منظور جلوگیری از بروز تنش در بازار تلاش شده تا طرح اخذ شناسه در نهایت آرامش به مرحله اجرا دربیاید.

وی افزود: اجرای این طرح یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با کالای قاچاق در بازار است اما باید تلاش کنیم با آرامش و به دور از تنش تمام و کمال اجرایی شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: تمامی تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به درج شناسه بر روی اجناس و توزیع کنندگان نیز ملزم به اخذ شناسه هستند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر این طرح دقیق و کارشناسانه اجرایی شود دیگر شاهد عرضه کالای قاچاق در بازار نخواهیم بود.

مقابله با قاچاق از مرزها به فروشگاهها رسید

 غزنوی با بیان اینکه تولید اجناس دارای شناسه می تواند از عرضه کالای قاچاق جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای صیانت از تولید این است که با کالای قاچاق مقابله کرده و سهم بازار محصولات ایرانی را افزایش دهیم.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه برای مقابله با قاچاق کالا ابتدا باید آنها را شناسایی کنیم، گفت: مقابله با عرضه کالای قاچاق در فروشگاههای بزرگ می تواند تا حدودی سهم بازار قاچاقچیان از بازار لوازم خانگی را به حداقل برساند.

وی افزود: اگر در گمرک با قاچاق سازمان یافته ای که آزادانه انجام می شود مقابله کنیم و برای کوله بران برای واردات اجناس خارجی محدودیت قایل شویم بدون تردید می توان با پدیده قاچاق مقابله کرد و در راستای حمایت از تولید داخلی گامی موثر برداشت.

غزنوی با اشاره به قاچاق سازمان یافته کالا به ایران که به صورت ته لنجی و یا ورود آزادانه از گمرکات انجام می شود، ادامه داد: اجرای طرح شناسه برای لوازم خانگی امکان مقابله با قاچاق در سطح خرده فروشی و در فروشگاهها را مهیا می کند.

سهم ۷۰ درصدی خارجی ها از گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به برندسازی خارجی ها برای گرفتن سهم بیشتر از بازار ایران گفت: بازار ایران دومین بازار بین المللی برای برخی برندها است بنابراین خارجی ها تلاش دارند تا همواره در این بازار حضور داشته باشند.

غزنوی با اشاره به هزینه ۶۵ میلیارد تومانی یک برند کره ای برای تبلیغات در بازار لوازم خانگی ایران تصریح کرد: مقایسه آمارهای خرید و فروش لوازم خانگی در بازار ایران نشان می دهد که بیشترین تعداد خرید لوازم خانگی برای محصولات داخلی است اما برندهای خارجی ۷۰ درصد از سهم گردش مالی بازار لوازم خانگی ایران را به خود اختصاص داده اند.

وی با تاکید براینکه تولیدکنندگان خارجی علیرغم تعطیل کردن  کارخانجات خود در بازار ایران به هیچ عنوان قصد از دست دادن بازار کشور ما را ندارند، خاطرنشان کرد: جذابیت بازار ایران برای خارجی ها موجب شده تا تلاش کنند محصولاتشان حتی در قالب قاچاق هم که شده در بازار ما عرضه شود.

کد خبر: ۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha