۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۵۴۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در خراسان شمالی ساخته شد
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی:

۵۴۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل در خراسان شمالی ساخته شد

بجنورد- محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از ساخت پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل بهار سال گذشته در استان خبر داد.

علی محمدی در گفتگو با بازار، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳ درصد منازل خسارت‌دیده از بارندگی و سیل بهار سال ۹۸بازسازی‌شده است، اظهار داشت: مابقی واحدهای مسکونی نیز به‌زودی به اتمام می‌رسد و در آبان ماه جشن پایان بازسازی در استان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه تمام این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و منجر به انعقاد قرارداد شده است، افزود: پرداخت تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی در روستاها، مقاوم‌سازی منازل در این مناطق را ۶.۵ درصد ارتقا داد.

پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون برای حدود پنج هزار واحد مسکونی، پایان کار گرفته‌شده است.

محمدی افزود: برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بارندگی‌ها، به ازای هر واحد مسکونی در شهرها ۵۰۰ میلیون ریال و هر واحد مسکونی در روستاها ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن، بیش از یک هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض شامل معیشتی، اجاره‌بها و احداثی پرداخت‌شده است.

سیمان رایگان برای بازسازی منازل 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در خصوص توزیع سیمان رایگان بین روستاییان خسارت‌دیده از بارندگی‌های سال گذشته گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار تن سیمان معادل حدود یک‌میلیون پاکت از این محصول میان روستاها توزیع‌شده است

محمدی بابیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی، ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان توزیع می‌شود، اظهار داشت: سیمان رایگان، اهدایی رهبر معظم انقلاب است که از استان گلستان به روستاهای استان به‌صورت رایگان حمل می‌شود.

کد خبر: ۴۸٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha