۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ورود مسافر از مرز باشماق مریوان ۹۶ درصد کاهش یافت
ناظر گمرکات کردستان:

ورود مسافر از مرز باشماق مریوان ۹۶ درصد کاهش یافت

کردستان- رحمانی پور، ناظر گمرکات کردستان گفت: ورود و خروج مسافر از مرز رسمی و بین‌المللی باشماق مریوان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۹۷ درصد کاهش داشته است.

بختیار رحمانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه در بین مرزها و بازارچه های مرزی استان کردستان تنها تردد مسافر از مرز بین المللی باشماق انجام می شود، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون تردد مسافر از این مرز هم تحت تاثیرقرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته، ۳۳۴ هزار و ۹۹۴ مسافر از این مرز وارد کشور و ۳۴۵ هزار و ۲۹۵ نفر هم از کشور خارج شدند.

ناظر گمرکات کردستان افزود: در نیمه نخست امسال میزان ورود مسافر ۹۶ درصد و خروج هم ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش داشته است.

تردد مسافر از مرز باشماق مستلزم انجام تست کرونا در مرز اقلیم کردستان عراق است که هزینه زیادی را بر مسافران و رانندگان ایرانی تحمیل می‌کند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی جلساتی که با مسئولان اقلیم کردستان عراق داشتند قرار شده این تست توسط آزمایشگاه‌های ایرانی در مرز باشماق مریوان انجام شود و نتیجه آن هم برای طرف عراقی مورد تایید باشد.

کد خبر: ۴۸٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha