۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
برخی مسئولین جنگ اقتصادی را یک توهم می‌دانستند
سرپرست پیشین وزارت اقتصاد:

برخی مسئولین جنگ اقتصادی را یک توهم می‌دانستند

صمصامی، سرپرست پیشین وزارت اقتصاد، بیان کرد: در گذشته وقتی جنگ اقتصادی را مطرح می‌کردیم، خیلی از دانشگاهیان و حتی مسئولین، آن را یک توهم خطاب می‌کردند.

به گزارش بازار، حسین صمصامی، سرپرست پیشین وزارت اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات در جنگ اقتصادی نیازمند شناخت دقیق از دشمنان و سیاست‌های آن‌ها است، گفت: باید بدانیم دشمن چه نقاط آسیبی از کشور را شناسایی کرده است و چه حملاتی را علیه اقتصاد کشور شروع کرده است و در واقع مسئولین جمهوری اسلامی ایران با شناسایی این موارد می‌توانند در مقابل دشمنان تصمیمات دقیق اقتصادی اتخاذ کنند.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: این مفهوم که توسط رهبر انقلاب بیش از یک دهه پیش مطرح شد، راهکارهایی را ارائه می‌دهد که اگر به آن عمل شود، نقاط ضعف در حوزه اقتصاد پوشش داده می‌شود تا دشمن نتواند در جنگ اقتصادی به کشور ضربه بزند.

سرپرست پیشین وزارت اقتصاد با ابراز تاسف از عدم تحقق اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: در زمانی نه چندان دور وقتی جنگ اقتصادی را مطرح می‌کردیم، خیلی از دانشگاهیان و حتی مسئولین، آن را یک توهم خطاب می‌کردند اما شاهد بودیم ترامپ به صراحت اعلام کرد با ایران جنگ اقتصادی راه انداخته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تحریم‌های سنگینی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، گفت: یکی از نقاط ضعف اقتصاد ایران نفت است. نویسنده کتاب «هنر تحریم» می‌نویسد که در جنگ اقتصادی باید به نقاطی از کشور هدف ضربه وارد کنیم که آن‌ها نتوانند کاری انجام دهند و در همین راستا نفت و ارز نقاطی هستند که دشمنان دائما فشار وارد می‌کنند.

کد خبر: ۴۸٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha