۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
۱۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد در قم احیا شد
در ۶ ماهه نخست امسال؛

۱۷ واحد تولیدی و صنعتی راکد در قم احیا شد

قم - سرمست، استاندار قم گفت: در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد و یا شناسایی واحدهای در تملک بانک‌ها ورود خوبی داشتیم و طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ واحد تولیدی احیا شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست ظهر سه‌شنبه در راستای اجرای سه‌شنبه‌های اقتصادی و با هدف پیگیری مشکلات واحدهای مختلف صنعتی به همراه تعدادی از مسئولان اقتصادی قم از ۴ واحد تولیدی در شهرک نیزار بازدید و در جریان مشکلات این مراکز قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در کنار مدیریت بحران کرونا در قم به طور منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است، هم‌چنین در جریان این بازدیدهای میدانی مشکلات واحدهای تولیدی را در قالب مصوبات ستاد بررسی خواهیم کرد.

استاندار قم با بیان اینکه طبق یک برنامه هدفمند قرار بود واحدهای تولیدی راکد و یا در تملک بانک‌ها شناسایی شوند، گفت: برای این امر ۲۵ واحد در دستور کار قرارگرفته است که ۱۷ واحد تولیدی در ۶ ماهه نخست امسال احیا و به مدار تولیدی بازگشت.

وی افزود: امروز هم در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی در جریان مشکلات ۴ واحد تولیدی در شهرک نیزار قرار گرفتیم که مشکلات آنها تهیه مواد اولیه، صادرات و واردات و مشکلات سند ملکی و واگذاری بود.

سرمست افزود: استان قم در زمینه احیای واحدهای تولیدی جایگاه خوبی دارد و سازمان صمت قم هم در بین استان‌های دیگر در این زمینه خوب ورود کرده و رتبه مطلوبی دارد؛ ما اجازه نمی‌دهیم حتی یک واحد اقتصادی راکد بماند و در قالب مصوبات ستاد تسهیل پیگیری و بررسی خواهیم کرد.

پیگیری مدیریت کلان منطقه نیزار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در حاشیه بازدید استاندار قم و هیئت همراه از ۴ واحد صنعتی در منطقه نیزار در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در جریان بیست و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان که امروز در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی و بازدید از ۴ احد صنعتی در منطقه نیزار برگزار شد مشکلات ۳ واحد از جمله یک واحد تولیدی و بزرگ که مواد اولیه واحدهای پایین دست در زمینه تولید لوازم خانگی و خودرو بود، بررسی شد.

محمود سیجانی افزود: مهم‌ترین صنایعی که در این منطقه مستقر است، صنایع بزرگ هستند و یا به دلایلی شرایط استقرار نداشتند که واگذاری در این منطقه از سال ۸۲ شروع شد.

وی اظهار کرد: از ۴ واحدی که امروز بازدید شد یک واحد تولیدی باطری برای بهره‌گیری از صنایع دیگر و شمش سرب بود که دو واحد اول توسعه شرکت و مالکیت واگذاری برای توسعه نیاز داشتند و واحدی هم در زمینه تکمیل تولید ورق‌های فلزی برای لوازم خانگی و خودرو مشکل تأمین مواد اولیه داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اعلام کرد: قرار شد مواد اولیه این واحد تولیدی ورق‌های نورد سرد که بین بخشی است از طریق فولاد مبارکه تأمین شود و در این بازدید هم‌چنین مشکل بزرگترین واحد صنعتی این منطقه و استان که با سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون یورویی فعالیت و زمینه اشتغال ۶۵۰ نفر را دارد  و ورق‌ها را از فولاد مبارکه گرفته و ورق‌های مورد نیاز واحدهای پایین دست برای تولید لوازم خانگی و خودرو را تأمین می‌کند، در زمینه توسعه پیگیری و بررسی شود.

سیجانی با بیان اینکه بحث کلانی که این منطقه دارد مدیریت واحد و منسجم است، افزود: این منطقه جزو شهرک صنعتی نیست باید مدیریت منسجم داشته باشد و برای دریافت زیرساخت‌ها و اراضی گام برداریم.

گفتنی است؛ استاندار قم و هیئت همراه از ۴ واحد صنعتی در زمینه تولید پوشش لوله‌های انتقال آب و گاز، شرکت فولاد غرب آسیا تولید کننده ورق سرد فولادی و تولید برش ورق همچنین تولید شمس سرب در منطقه صنعتی نیزار قم بازدید شد و در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفتند.

کد خبر: ۴۸٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha