۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
 ۳۶۴ نوع کالا از گمرکات بوشهر صادر شد
در ۶ ماهه نخست سال؛

۳۶۴ نوع کالا از گمرکات بوشهر صادر شد

بوشهر - ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی شش ماهه سال جاری ۳۶۴ نوع کالا بر اساس ردیف تعرفه های گمرکی از گمرکات استان بوشهر به مقاصد کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر، بهروز قره بیگی اظهار داشت: محصولات پتروشیمی، کود اوره کشاورزی و محصولات معدنی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل می شود.

وی اظهار داشت: بیشترین حجم کالاهای صادراتی صورت گرفته از گمرکات استان به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، قطر، برزیل، هند، عراق، افغانستان و کویت بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به حجم آمار صادرات با احتساب میعانات گازی در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: طی این مدت حدود ۱۱ میلیون و ۶۳۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۴۶۹ میلیون و ۷۶۱ هزار دلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره بیگی افزود: همچنین حجم صادرات بدون احتساب میعانات گازی طی مدت یاد شده حدود ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۷۶ درصد و از نظر ارزشی ۸۹ درصد از حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۴۸٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha