۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس/ تعیین منابع مالی طرح کالاهای اساسی
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد

بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس/ تعیین منابع مالی طرح کالاهای اساسی

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در نشست امروز صبح دو طرح اصلاح ساختار بودجه و تامین کالاهای اساسی با حضور رئیس دیوان محاسبات و معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز صبح این کمیسیون گفت: این جلسه با دو دستور کار بررسی طرح‌های تامین کالاهای اساسی و اصلاح ساختار بودجه برگزار شد.

وی ادامه داد: کلیات طرح تامین کالاهای اساسی پیش از این در صحن علنی به تصویب رسیده بود و امروز نحوه تعیین منابع مالی آن با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

مفتح تصریح کرد: طبق اصول کلی این طرح باید به ۶۰ میلیون نفر طی ۶ ماه و تا پایان سال ۹۹ براساس واریز مبالغی در کارت های معیشتی آنها، کالاهای اساسی تعلق بگیرد اما میزان منابع مالی و چگونگی تخصیص آن و همچنین آثار جانبی اجرای این طرح بر اقتصاد کلان باید کاملاً بررسی و مشخص شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس اظهار کرد: بعد از بررسی ها در نشست امروز به یک خط کلی رسیدیم و مقرر شد، برای جمع‌بندی و بررسی بیشتر امروز بعدازظهر هم کمیسیون برنامه،  بودجه و محاسبات با حضور کارشناسان دولتی جلسه‌ای را برگزار کند تا طرح نهایی شده و فردا در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به حضور بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور و کارشناسان این دیوان در نشست امروز صبح گفت: کارشناسان دیوان محاسبات گزارشی از آسیب شناسی بودجه و لزوم اصلاح ساختار بودجه به همراه پیشنهادات خود ارائه کردند و در ادامه زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه به ارائه گزارش این کمیته پرداخت.

مفتح تاکید کرد: برخی بندهای طرح اصلاح ساختار بودجه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و قرار شد، در جلسه امروز بعدازظهر بقیه بندهای این طرح هم مورد بررسی قرار گرفته تا هر چه سریعتر نهایی شود و به سازمان برنامه و بودجه برای تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ بر مبنای آن ابلاغ شود.

کد خبر: ۴۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha