۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ویروس کشنده چینی در الماس هم نفوذ کرد!
صنعت الماس هند هم گریبانگیر کرونا

ویروس کشنده چینی در الماس هم نفوذ کرد!

در پی گسترش ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشورهای مختلف، لوازم الماس برش خورده و جلا داده شده هند به بزرگترین بازار صادراتی آن در هنگ کنگ آسیب رساند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، بر اساس گزارشات رسیده از صنعت الماس کشور هند در طول نه ماه تا دسامبر سال گذشته، تولید و ساخت الماس این کشور با کاهش ۲۳ درصدی روبرو شده و به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است که با نگاهی به صادرات این محصول در میابیم که کل صادرات سنگهای قیمتی و جواهرات کشور هند به هنگ کنگ با ۹ درصد کاهش معادل ۷.۴ میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارش شورای ارتقاء صادرات جواهرات و جواهرات هند، پیش بینی می شود شیوع این ویروس مرگبار باعث کاهش صادرات کلی الماس های هند شود.

بر همین اساس، نایب رئیس این شورا اظهار کرد که صادرات هند به هنگ کنگ طی سه ماه آخر به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در ماه دسامبر شرایط بهتر شد. بنابراین ما تصور کردیم که اوضاع صادرات بهبود یافته اما با بروز و شیوع ویروس کرونا در ماه ژانویه اوضاع به گونه ای دیگر شد.

وی افزود به صادرات این صنعت از ماه ژانویه ضرباتی وارد شده و احیای آن حداقل یک یا دو ماه طول می کشد، همانطور که در گذشته جبران ضررهای ویروس سارس به این بخش سه ماه زمان برد.

شایان ذکر است که با وجود یک میلیون نفر کارگر،  هشتاد درصد الماس های جهان در هند بریده و جلا داده می شود.  

پولیشگران این کشور پیوند و رابطی بین معادن آفریقا و فروشگاه های جواهرات در نیویورک، لندن و هنگ کنگ است.

گفتنی است که تولید کنندگان الماس  با ابراز نگرانی در مورد مشاغل خود بر این باورند که این صنعت قبلاً با اعتراضات ضد دولتی هنگ کنگ و جنگ تجاری ایالات متحده و چین فلج شده است. در واقع همه این عوامل به ضرر مصرف کننده و صنعت کلی الماس کشور خواهد بود.

کد خبر: ۴٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha