۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
تکنولوژی مدرن به دنبال حذف کاغذ فیزیکی و استفاده از قلم الکترونیکی
معرفی یک دفتر الکترونیکی

تکنولوژی مدرن به دنبال حذف کاغذ فیزیکی و استفاده از قلم الکترونیکی

امروزه ابزارهای هوشمند جایگاه ویژه ای در زندگی بشری دارند؛ در واقع این تکنولوژی های هوشمند هستند که در یک سیر بدون توقف تمامی الگوهای ساختاری وسنتی را به گوشه ای انداخته اند و خود در مقابل نوستالژی های انسان قد علم کرده اند. به یقین، حذف کاغذ یکی از بزرگترین چالش های انسان مدرن خواهد بود.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات : کاغذ از دیرباز یار و همراز انسان بوده است، چه سرگذشت ها  و داستان هایی که از خاطر بشر برفت اما کاغذ وفادارانه آنها حفظ کرد؛ کاغذ یعنی حس خاطره بازی و نوستالژیک که به یک تجربه  آرام بخش مبدل شده است، کاغذ یعنی  سادگی و همیشگی بودنش ؛ کاغذ یعنی عمیق  فکر کردن و ژرف اندیشیدن. اما چه تاوان سنگینی را برای این تجربه دلنشین  پس دادیم  ، نابودی  درختان بی شمار و پیامدهای ناشی از آن  که  تا ابد دام نگیر انسان خواهند بود.

ورود و نفوذ تکنولوژی در تمامی جوانب زندگی بشری انکار ناپذیر است. اما  انسان هنوز به برخی از بندهای سنتی خود چنگ می زند، از یک سو به دنبال کشف  دنیای هوشمند است ولی از سوی دیگر  از آرمان های سنتی خود دست  نمی کشد. گذار از سنت به مدرنیته نیازمند تلاش، مداومت و  انعطاف است. برای سالیان زیادی کتاب های الکترونیکی خود را به خوانندگان نزدیک کردند، اما با وجود مزیت هایی که داشتند  هنوز مورد اقبال و استقبال  عموم مردم قرار نگرفته اند. این بارنوبت  دفتر های الکترونیکی تمام هوشمند است  که شانس خود را امتحان کنند. در ادامه این گزارش به  نقل از سایت  « Tech Hive »، به بررسی یکی از جدید ترین نوع این دفترچه های الکترونیکی خواهیم پرداخت که  هفته پیش توسط کمپانی Remarkable به بازار عرضه شد.

                                                             

طراحی سخت افزاری ۲ Remarkable
دفترچه یادداشت ۲ Remarkable  دارای صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی و رزلوشن ۱۸۷۲x۱۴۰۴ است که برای نوشتن و طراحی از یک قلم با جوهر الکترونیکی استفاده می کند. ضخامت این دفترچه الکترونیکی  ۷ و ۴ میلی متر است  که با وزن ۴۰۳ گرمی  به آسانی قابل حمل است.

قسمت های جانبی این تکنو از فلز بسیار سبک آلومینیومی درست شده اند و در قسمت انتهایی دارای یک پورت USB-C و  یک پورت شارژ باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری می باشد  .در قسمت بالا نیز دکمه روشن و خاموش  تعبیه شده است. در قسمت پشت از چهار پد بسیار کوچک استفاده شده است تا از لغزش دفترچه خودداری کنند.  

صفحه نمایشگر این تبلت از کامپوزیت حاوی الیاف کاغذی پرینت شده بر ورقه نازک شیشه ای ساخته شده است و دارای انعطاف بسیار بالایی می باشد. بر روی صفحات اصلی نمایشگر از تکنولوژی   palm rejection استفاد شده و در صورت هرگونه لمس ناخواسته صفحه، مشکلی برای اطلاعات نوشته شده پیش نخواهد آمد.

همراه با این دفتر دو قلم ۱۲ گرمی آلومینیومی وجود دارد که برای نوشتن و پاک کردن اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. این قلم ها Marker و Marker Plus نام دارند که دارای عملکردهای متفاوتی هستند. قلم Marker اصلی ترین قلم مورد استفاده با نوک محکم و قابل تعویض است و قلم Marker Plus  بیشتر ماهیت یک پاک کننده را دارا می باشد.

                                                                      

علاوه بر قلم های الکترونیکی، دو وسیله جانبی دیگر همراه این سیستم وجود دارد؛ اولین مورد یک Folio sleeve با بافت پلیمری است که برای نگه داشتن قلم ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ دومین مورد  book Folio مگنتی است که برای محافظت از صفحه اصلی و قسمت  پشت دستگاه به کار برده شده اند.

طراحی نرم افزاری Remarkable 2
Remarkable دارای سیستم عامل لینوکس Linux    می باشد و در عین پیشرفته بودن بسیار ساده راه اندازی می شود؛ برای شروع لازم است با استفاده از  Wi-Fi تبلت، یک حساب کاربری در  سایت  My remarkable باز کنید و دستورالعمل های نصب و راه اندازی را دنبال نمایید. پردازشگر dual core  ۱.۲ گیگا هرتزی و حافظه ۸ گیگا بایتی همراه با  RAM   ۱ گیگا  بایتی از جمله  آپشن های منحصر به فرد ریمارکبل هستند. 

در این سیستم  انواع  زیادی از الگوهای پیش فرض نوشتاری برای ایجاد  فایل ها وجود دارند. علاوه بر این تعداد ، بر روی سایت اصلی کمپانی  الگو های بیشتری  ذخیره شده اند  که می توان برای ارتقاء سطح و نوع برنامه مورد استفاد  قرار گیرند. علاوه بر الگوهای نوشتاری، در این نوع دفتر  بیشتر از ۵۰  صفحه  الکترونیکی با کاربرد های مختلف طراحی شده اند که می توان به صفحه بدون خط، صفحه خط دار، صفحه مخصوص نت های موسیقی، صفحه چک لیست  وصفحه مخصوص برنامه های هفتگی و سالانه اشاره کرد.

                                                                       

برای استفاده از برنامه، ابتدا نوع فایل مورد نظر  تعیین  می کنید  و از طریق قلم های همراه شروع به نوشتن و یا طراحی  نمایید. این قلم ها اطلاعات را با سرعت کمتر از ۲۱ میلی ثانیه به صفحه نمایشگر انتقال می دهند. نوک قلم ها دارای سه نوع جوهر الکترونیکی هستند که شامل قلم ساده، خودکار، و قلم مو است  به گونه ای که بر اساس فایل مد نظر ضخامت هر کدام قابل تنظیم است.

برای پاکسازی و حذف  از دو روش بهره گرفته شده است. در روش اول  قسمت مورد نظر را  فشار داده وبا های لایت شدن کلمه؛ گزینه حذف و اصلاح نمایان می شود. در روش دوم از قلم Marker Plus استفاده می شود. که تنها کافی است قسمت انتهایی قلم را بر روی کلمه  نادرست بکشید. در قسمت نمایشگر اصلی گزینه های انتقال و دراگ فایل های ایجاد شده وجود ندارد. در واقع، تمامی  صفحات نوشته شده را می توان به انواع فرمت های PDF، PNG images و SVG تبدیل کرد  واز طریق ایمیل و یا کابل USB  به کامپیوتر و یا گوشی انتقال داد.

کد خبر: ۴۸٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha