۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
طرح «برق امید» از آبان ماه کلید می‌خورد
سخنگوی صنعت برق کشور:

طرح «برق امید» از آبان ماه کلید می‌خورد

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، از شروع محاسبات طرح «برق امید» برای صدور قبوض الکترونیکی جدید برق، از ابتدای آبان ماه خبر داد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: نخستین قبض برق الکترونیکی که محاسبات طرح «برق امید» نیز در آن گنجانده شده باشد، در اولین دوره قرائت کنتورها لحاظ و برای مشترکان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، رفتار مصرفی مشترکان در قرار گرفتن آنان در طرح برق امید موثر است، گفت: هدف این طرح، حمایت از مشترکانی است که در مصرف برق خود، به الگوهای تعیین شده با مصارف صحیح وسایل برقی دست می‌یابند.

سخنگوی صنعت برق، ادامه داد: طرح برق امید، مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی همچنین، برق امید را طرحی برای همه طبقه‌های مصرف دانست و افزود: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

وی ادامه داد: مشترکانی هم که در محدوده خوش مصرفی هستند با انجام اقداماتی ساده، می‌توانند مشمول طرح برق امید شوند.

سخنگوی صنعت برق، گفت: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف درنظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.

کد خبر: ۴۸٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha