۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان قزوینی پرداخت شد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان قزوینی پرداخت شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات خط هشت مکانیزاسیون طی نیمه نخست سال جاری به کشاورزان متقاضی در استان قزوین پرداخت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: مجموع تسهیلات مصوب مکانیزاسیون کشاورزی استان قزوین در سال جاری ۶۰۰ میلیارد ریال است که از این مقدار تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال جذب و به کشاورزان متقاضی پرداخت شده است.

اسماعیلی افزود: با توجه به تقاضای کشاورزان استان قزوین تاکنون ۵۶۰ میلیارد ریال درخواست ارایه تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا همه سهمیه اختصاص یافته به استان قزوین در حوزه تسهیلات مکانیزاسیون را جذب و به کشاورزان متقاضی پرداخت کنیم، گفت: تسهیلات یاد شده در راستای افزایش نفوذ مکانیزاسیون و حرکت از کشاورزی سنتی به مدرن به کشاورزان پرداخت می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه تسهیلات مکانیزاسیون اثرگذاری بالایی در ارتقای بهره وری و رشد تولید در مزارع و باغات و همچنین گلخانه ها و دامداری ها دارد، یادآور شد: کشاورزان استان قزوین با استفاده از تسهیلات مکانیزاسیون اقدام به تهیه تراکتور، کمباین، تجهیزات دامداری و گلخانه ای و سایر ادوات کشاورزی می کنند.

وی اظهار داشت: نوسازی و توسعه ماشین آلات مکانیزه مورد استفاده در اراضی کشاورزی، بهره وری در عملیات زراعت و باغبانی، ارتقای کمی و کیفی حفاظت از منابع آب و خاک در کنار کاهش هزینه های تولید از نتایج افزایش نفوذ مکانیزاسیون در حوزه زراعت و باغبانی به شمار می رود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: استان قزوین در حوزه مکانیزاسیون جزو استان های برتر کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۴۸٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha