۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
پرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری کرونا با بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت عنوان کرد

پرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری کرونا با بیمه سلامت

ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اکنون ۹۰ درصد هزینه های بستری بیماران کرونا در بیمارستان های دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود در خصوص دارو نیز تمام داروهای تأیید شده توسط ستاد ملی کرونا تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی با اشاره به این که هدف بیمه سلامت پوشش همگانی برای تمام مردم جامعه است، گفت: در حدود نیمی از جمعیت کشور یعنی ۴۱ میلیون نفر و ۵ صندوق بیمه ای تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۲۰ میلیون نفر در صندوق بیمه روستاییان بیمه شده اند.

وی افزود: درباره موضوع دولت الکترونیک پیشرفت های خوبی حاصل شده است و خیلی از شهرستانها در این زمینه پیشرفتهای خوبی داشته اند. امیدواریم به همین منوال بتوانیم اهدافمان را در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پیش بریم. البته ناهماهنگی هایی نیز وجود داشته است که ما از سوی بیمه سلامت اعلام آمادگی کرده ایم تا فعالیت مان در این حوزه را در بیمارستانهای دولتی افزایش دهیم. اکنون فقط مطب ها برای اجرای نسخه الکترونیک با موانع زیرساختی نظیر نصب نرم افزار مواجه شده اند و اغلب داروخانه ها امکان نسخه پیچی الکترونیک را دارند.

وی با اشاره به این که برای درمان بیماران کرونایی بیمه سلامت بر اساس شیوه نامه های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام می کند، تصریح کرد: بر همین اساس در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه و در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهیم.

وی درباره پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت گفت: در بخش خصوصی تا نیمه اول دی سال ۹۸ و در بخش دولتی تا اواسط خرداد سال ۹۹ مطالبات را پرداخت کرده ایم. این نکته را در نظر بگیرید که خود ما هم مطالبات زیادی از سازمان برنامه و بودجه داریم که با این حال خدمات را ارائه می دهیم، اما این معوقات از سال ۹۷ وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه باید در اختیار ما قرار دهد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در بحث بیمه روستایی با توجه به تفاهم نامه ای که با معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به امضا رسیده، قرار است هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سازمان بیمه سلامت و به همین اندازه نیز معاونت بهداشتی در اختیار قرار دهد تا در مجموع حدود ۴ هزار میلیارد تومان پول در حوزه روستایی هزینه شود. شرط کرده ایم که حقوق و دستمزد همکارانمان در روستاها بر این اساس به طور کامل پرداخت شود.

وی افزود: تا مرداد امسال مطالبات پزشک خانواده روستایی پرداخت شده است. همچنین در بخش خصوصی کلیه مطلب ها و داروخانه ها تا سال ۹۸ تسویه حساب شده در سال ۹۹ نیز مطالبات را تا تیر تسویه کرده ایم.

ناصحی ادامه داد: در بحث نظام ارجاع و پزشکی خانواده تأکید داریم که باید در کوتاه ترین زمان این مقوله اجرایی شود. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور اجرای طرح پزشک خانواده نقش مهمی خواهد داشت و با توجه به این که شاید آگاهی و سواد سلامت جامعه بالا نباشد، هزینه های هنگفتی در سطوح بالاتر ایجاد شود. به همین دلیل دنبال کردن موضوع نظام ارجاع و پزشک خانواده امر بسیار مهمی است تا با کاهش هزینه های بیماران مزمن و صعب العلاج رو پوشش دهیم.

کد خبر: ۴۸٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha