۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
توسعه توریسم درمانی راه توسعه اقتصادی/ شاهرود پیشگام شد
یک کارشناس حوزه درمان:

توسعه توریسم درمانی راه توسعه اقتصادی/ شاهرود پیشگام شد

شاهرود- یک کارشناس مسائل مدیریت اقتصاد اجتماعی، گفت: تخصیص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان در جذب توریست درمانی و توسعه اقتصادی در شاهرود و شرق استان سمنان نقشی اساسی داشته است.

علی رضا معصومی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سال های اخیر، بیان کرد: وجود دانشگاه علوم پزشکی مستقل از مرکز استان توانسته یک ظرفیت خوب درمانی را در شاهرود پدید آورد.

وی افزود: در سال جاری شاهد افتتاح بزرگترین اورژانس شرق کشور با پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و ۷۵ تخت در شاهرود بودیم که در کنار دیگر پروژه ها مانند مرکز آی وی اف ناباروری می تواند در توسعه توریسم درمانی نیز موثر باشد.

این مدرس دانشگاه گفت: افتتاح بخش آنژیو گرافی در بیمارستان دولتی امام حسین(ع) شاهرود یکی دیگر از زیرساخت هایی است که در کنار بیمارستان میامی احداث کلینیک فوق تخصصی در شاهرود، شروع عملیات مرکز جامع سرطان در شاهرود و ... می تواند در جذب توریست حوزه سلامت و درمان موثر باشد.

معصومی بیان کرد: شاهرود با داشتن فرودگاه بین المللی همچنین می تواند پایلوت درمانی شمالشرق ایران اسلامی باشد.

وی گفت: تامین آمبولانس هوایی و چندین آمبولانس برای تردد بیماران از دیگر زیرساخت هایی است که می تواند شاهرود را به عنوان مقصد درمانی معرفی کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شاهرود می‌تواند مقصد توریست حوزه درمانی باشد، گفت: این امر می‌تواند سالانه ده‌ها میلیارد تومان آورده اقتصادی برای شاهرود داشته باشد.

کد خبر: ۴٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha