۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
فوت سالانه ۱۶ هزار ایرانی در حوادث جاده‌ای
مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی خبرداد

فوت سالانه ۱۶ هزار ایرانی در حوادث جاده‌ای

قزوین- مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی گفت: در حوادث جاده ای در کشور هر ساله بیش از ۱۶ هزار ایرانی جان باخته و ده ها هزار نفر به جمعیت جامعه معلولین افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی سراج در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی و مراقبتی معلولین جسمی و حرکتی در قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: تغییر هرم سنی و جمعیتی کشور به سمت میانسالی، افزایش تعداد سالمندان از یک سو و تصادفات جاده ای از سوی دیگر هر ساله بر تعداد مشمولین و گروه هدف بهزیستی افزوده است و این مسئله دشواری هایی برای خدمت رسانی به این گروه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و نیم ایرانی تحت پوشش خدمات توانبخشی بهزیستی قرار دارند که این رقم با توجه به مسائلی که ذکر شد هر روز در حال افزایش است در حالی که توان ما برای خدمت رسانی با همین سرعت پیش نمی رود.

مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی افزود: امروز خوشبختانه استان های کشور وضعیت خوبی در حوزه خدمات رفاهی به گروه هدف دارد و استان قزوین نیز توانسته جایگاه خوبی در این بخش کسب کند.

سراج گفت: کمک گروه های مردمی و خیرین در این حوزه اثربخشی خوبی داشته است و در سالیان گذشته شاهد فعالیت خوب در این بخش بوده ایم  که امروز هم شاهد نمونه ای از این اتفاق در استان هستیم.

وی افزود: حمایت خیرین در این مدت توانسته نتایج خوبی برای ما به همراه داشته باشد و یاری گر ما در خدمت رسانی به این جامعه هدف باشد.

مرکز خیریه جامع خدمت رسانی به معلولین جسمی و حرکت شهر بیدستان به بهره برداری رسید

در پایان این مراسم مرکز خیریه توانبخشی و مراقبتی معلولین جسمی و حرکتی با حضور مسئولین ملی و استانی به بهره برداری رسید.

برای ساخت این مرکز که ۵۰ تخت بستری برای خدمات درمانی به معلولین  در فضایی به سماحت ۱ هزار و ۳۵۰ متر مربع ایجاد کرده است بیش از ۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است که بخشی از این هزینه توسط خیر قزوینی تامین شده است.

کد خبر: ۴٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha