۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
همدان با کمبود انسولین روبرو شده است/ توزیع دارو بر اساس کد ملی هر بیمار
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

همدان با کمبود انسولین روبرو شده است/ توزیع دارو بر اساس کد ملی هر بیمار

همدان - خدادادی؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به محض دریافت محموله انسولین اقدام به توزیع مناسب آن خواهیم کرد، گفت: انسولین بر اساس کدملی بین بیماران همدانی توزیع خواهد شد.

ایرج خدادادی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وضعیت توزیع انسولین در استان همدان مطرح کرد: متاسفانه مشکل واردات انسولین موجب شده در سراسر کشور با کمبود شدید انسولین مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت ارز را به صورت یک دوازدهم از بانک مرکزی تحویل می گیرد، عنوان کرد: با این روال، سهمیه برای واردات انسولین یک ماه به یک ماه دریافت می شود که این امر موجب وقفه بین محموله های وارداتی می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در حال حاضر یک محموله وارد شده و در گمرک است که به محض آزاد شدن  بین بیماران توزیع خواهد شد.

خدادادی با بیان اینکه منتظر آزاد شدن این محموله هستیم، گفت: تاکنون محموله جدیدی در این راستا به استان همدان تحویل نشده است.

وی ادامه داد: نظارت ها و ردیابی های دقیق  برای آنکه انسولین وارد چرخه قاچاق و دلالی نشود در پیش گرفته خواهد شد و در این خصوص مقرر شده  ثبت کد ملی بیمار را برای ردیابی ها در پیش بگیریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه به محض دریافت محموله انسولین اقدام به توزیع مناسب آن خواهیم کرد، گفت: انسولین بر اساس کدملی بین بیماران همدانی توزیع خواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha