۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
ظرفیت سیکل ترکیبی نیروگاه نگاه به ۲۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد
مدیرعامل نیروگاه نکا:

ظرفیت سیکل ترکیبی نیروگاه نگاه به ۲۷۰۰ مگاوات افزایش می یابد

نکا - مدیرعامل نیروگاه نکا گفت: ظرفیت بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه با اجرای طرح های توسعه ای به دو هزار و ۷۰۰ مگاوات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن نعمتی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در مجموعه تولید برق متذکر شد: با هدف نهادینه کردن فرهنگ نگرش و استفاده از تولیدات داخلی با حضور در نمایشگاه های داخلی و به نمایش گذاشتن قطعات بومی سازی شده به دنبال این هستیم توانمندی های فنی و تخصصی تولیدکنندگان داخلی را در زمینه طراحی و ساخت قطعات پیچیده نیروگاهی معرفی و تقویت کنیم.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا ادامه داد: توسعه بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در هفته دولت گذشته کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه زده شد که دو واحد گازی با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات با اعتبار بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال و در فاز دوم طرح نیز یک واحد بخار ۱۶۰ مگاوات با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال احداث می شود که ظرفیت اسمی نیروگاه به ۲۷۰۰ مگاوات می رسد.

نعمتی به دوگانه سوز کردن واحدهای نیروگاه شهید سلیمی اشاره و بیان کرد: با هدف تداوم، پایداری تولید برق و افزایش اطمینان شبکه در فصول سال گازوئیل سوز شدن واحدهای گازی با اعتبار بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال به اتمام رسید که خوشبختانه در مرحله بهره برداری قرار گرفت.

این مسئول ضمن تاکید به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه آب شیرین کن خاطرنشان کرد: مراحل اجرایی پروژه آب شیرین کن اسمز معکوس با ظرفیت ۶ میلیون لیتر در شبانه روز از سال گذشته آغاز و تاکنون از محل سرمایه گذاری اختصاصی تولید ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه تخصیص پیدا کرد که امیدواریم تا تابستان سال آینده فاز اول این پروژه به بهره برداری برسد .

کد خبر: ۴٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha