۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
مشکلات اقتصادی موجب دلسردی تجار ایران و ترکیه می‌شود
سرکنسول ترکیه در تبریز:

مشکلات اقتصادی موجب دلسردی تجار ایران و ترکیه می‌شود

تبریز- سرکنسول ترکیه در تبریز با بیان اینکه مشکلات و بروکراسی‌های اداری و اقتصادی موجب دلسردی تجار و بازرگانان دو کشور می‌شود، بر لزوم هم افزایی برای رفع آنها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، طوفان هبک روز یکشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: ایران، کشور بزرگ، همسایه و برادر ماست و ما از نظر جغرافیایی، تاریخی و دینی بهم وابسته هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اشتراکات مهم تاریخی و جغرافیایی و دینی، در ترکیه، ایران را زیاد نمی شناسند و این خیلی بد است.

وی گفت: رمان های مشترک بین ایران و ترکیه خیلی کم است اما در اروپا اینطور نیست و بین کشورهای اروپایی ارتباطات و اشتراکات فرهنگی در قالب رمان مورد توجه قرار گرفته است، باید سعی کنیم از طریق خلق داستان های، مشترک روابط اجتماعی و فرهنگی بین دو کشور افزایش یابد.

هبک با اشاره به اینکه من در ایران خود را یک بیگانه احساس نمی کنم، اظهار کرد: تلاش می کنیم ارتباطات اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به شیوع کرونا در جهان، افزود: کرونا مشکل مهمی است که ارتباطات جهانی را با مشکل مواجه کرده، به طوری که من ماه هاست خانواده ام را نتوانسته ام ببینم.

وی ادامه داد: برخی مشکلات تجاری و اقتصادی وجود دارد که به دلیل بروکراسی های اداری به وجود آمده اند و این باعث دلسردی تجار می شود؛ یک تاجر وقتی تصمیم به کاری می گیرد، به دنبال عملیاتی شدن آن است ولی وقتی سنگ اندازی می شود، از سرمایه گذاری منصرف می شود، وظیفه ما دیپلمات ها این است که این مشکلات را برطرف کنیم.

سرکنسول ترکیه در تبریز  اضافه کرد: آمادگی این را داریم که برای بررسی مشکلات و رفع مسائل ماهانه یکبار با هم دیدار داشته باشیم و آنچه را که به عنوان سرکنسولگر و مدیریت ارشد استان در راستای افزایش تعاملات و تبادلات بین دو کشور می توان انجام داد، مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

کد خبر: ۴۸٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha