۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
پیشنهاد معافیت صادرکنندگان کشاورزی از بازگرداندن ارز صادرات
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه عنوان کرد

پیشنهاد معافیت صادرکنندگان کشاورزی از بازگرداندن ارز صادرات

انصاری، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پیشنهاد معاف شدن صادرکنندگان بخش کشاورزی از بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، مشروط بر اینکه صادرکنندگان ارز خود را برای واردات کالاهای مورد نیاز بخش کشاورزی اختصاص دهند، مطرح شد.

به گزارش بازار، غلامرضا انصاری در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی و خارجی افزود: حوزه فرآورده‌های دامی، فرآورده‌های مورد نیاز کشاورزی، صنایع غذایی مورد نیاز کشاورزی، صنایع آبیاری و توسعه آبیاری صنعتی و به ویژه حمل و نقل، از نیازمندی‌های اضطراری حوزه صادرات به ویژه صادرات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کامیون‌های یخچال دار بسیار مورد نیاز است و ممکن است تولیدات داخل، پاسخگوی نیازهای صادرات ما نباشد گفت: باید با یک توجه و تمرکز جدی به بخش حمل و نقل، کمک کنیم که می‌تواند یکی از مقاصد کالاهای وارداتی برای صادرات کشاورزی باشد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بحث‌های بسیار مهمی در جلسه امروز مطرح شد، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد بحث بازگرداندن ارز حاصل از صادرات کشاورزی بود که ابعاد مختلف این موضوع، مورد بحث قرار گرفت.

انصاری با بیان اینکه همه صادرکنندگان و وزارتخانه‌ها تاکید دارند که باید به ماموریت بانک مرکزی کمک کنند گفت: امروز بانک مرکزی، پرچم دار مبارزه با بخش عمده‌ای از این فشارهاست.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه راهکارهای کمک به بانک مرکزی را باید پیش بینی کنیم، راه‌های توسعه صادرات را که خود به معنای درآمد برای کشور است باید پیدا کنیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: پیشنهادهایی مبنی بر اینکه چگونه می‌شود فشار کمتری را بر روی صادرات کشاورزی ایجاد کنیم و فضای بیشتری را به توسعه بخش کشاورزی اختصاص دهیم مطرح شد که این پیشنهادها به دولت ارسال خواهد شد.

انصاری افزود: یکی از موضوعات مهم مورد بحث با توجه به فشارهای اخیری که به سیستم بانکی ما وارد می‌شود، بحث در مورد راهکارهایی که بتوان این فشارها را تحمل کرد و یا دور زد، بود.

وی گفت: بحث‌های بسیار خوب و گزارش خوبی در زمینه تحریم‌ها داده شد و اینکه چه راهکارهایی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه بحث صادرات حوزه کشاورزی را موضوع دوم و بسیار با اهمیت این جلسه بیان کرد و ادامه داد: راهکارهای کمک به صادرات و توسعه صادرات کشاورزی، بحث ش و همه تاکید داشتند که خوشبختانه در ۶ ماه نخست امسال، رشد صادرات کشاورزی را شاهد بودیم.

وی گفت: حاضران در جلسه، صحبت از استقبال بسیار خوب از کالاهای کشاورزی ایران در کشورهای همسایه و کشورهای مقصد صادراتی داشتند.

انصاری با بیان اینکه ابعاد مختلف این موضوع مورد بحث قرار گرفت، افزود: قرار شد پیشنهادی را به رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر راهکارهایی که به توسعه صادرات کشاورزی کشور کمک خواهد کرد ارسال کنیم.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه به سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به عراق و وزیر امور خارجه به چین اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دو سفر بسیار موفق به ویژه در حوزه اقتصادی در روزهای اخیر داشتیم.

وی افزود: سفر آقای همتی به عراق، سفر بسیار خوبی بود و مذاکرات خوبی با نخستین وزیر این کشور، مسئول بانک مرکزی و بانک تجارت عراق که محورهای اصلی تجارت ما هستند، داشتند.

انصاری اضافه کرد: خوشبختانه مقامات عراقی قول بسیار قاطعی دادند که استفاده از منابع مالی ما عملیاتی شود و در ارزیابی آقای همتی، این سفر بسیار مثبت و با دستاوردهای عملی خوبی بود.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سفر آقای ظریف به چین ضمن اینکه در حوزه دو جانبه و بحث‌های بین المللی و منطقه‌ای مذاکرات بسیار خوبی انجام شد، همچنین، کل روابط تجاری و اقتصادی ایران با چین مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: این سفر نتایج بسیار خوب و عملی، قبل، حین و بعد از آن برای کشور داشت و سفر مثبت و خوب به ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی ایران و چین بود.

کد خبر: ۴۸٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha