۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
قیمت مرغ در قزوین بالاتر می‌رود/ نهاده دامی نداریم
رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان قزوین:

قیمت مرغ در قزوین بالاتر می‌رود/ نهاده دامی نداریم

قزوین- آقا جانی، رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان استان قزوین اظهار داشت: با روندی که افزایش قیمت صعودی نهاده های دامی در پیش گرفته است باید منتظر قیمت بالاتر از مرغ در بازار نیز باشیم.

اکبر آقاجانی از تولیدکنندگان پیشکسوت مرغ و تخم مرغ و رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مشکل کمبود نهاده های دامی مسئله تازه ای نیست اما در چند ماه گذشته در استان به اوج خود رسیده است تا جایی که امروز مرغداران ما حتی توان جوجه ریزی جدید ندارند.

وی گفت: در شرایطی که قیمت سویا ۳ هزار تومانی به ۱۸ هزار تومان و ذرت ۲ هزار تومانی به بیش از ۴ هزار تومان رسیده است قیمت مرغ حتی بالاتر از چیزی که امروز در بازار مشاهده می شود نیز برای مرغدار به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان استان قزوین اظهار داشت: از سوی دیگر با افزایش قیمت مرغ توان خرید مردم نیز کاهش پیدا میکند و به عبارتی هم  مرغدار به واسطه کاهش میزان فروش و افزایش قیمت نهاده ها در فشار است و هم مردم توان خرید ندارند.

آقاجانی بیان: از گذشته استان قزوین در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ جایگاه خوبی در کشور داشته است اما با این وضعیت ایجاد شده ادامه این میزان تولید در استان قدری مشکل به نظر می رسد، این در شرایطی است که امیدواریم دولت فکری برای تامین نهاده های دامی ما داشته باشد.

وی گفت:پیش بینی من این بود که قیمت مرغ تا غید به ۳۰ هزار تومان برسد که امروز می بینیم در بازارها تا ۲۷ هزار تومان نیز خرید و فروش می شود.

رئیس اتحادیه صنف مرغ فروشان استان قزوین خاطر نشان کرد: با شروع سال جاری و مشکلاتی که در کمبود تامین نهاده های دامی ایجاد شد کمتر از ۵۰ درصد از نیاز مرغداران تامین نهاده دولتی انجام شد که این میزان به هیچ عنوان نمیتواند پاسخگوی نیاز مرغداران باشد.

کد خبر: ۴۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha