۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
حوادث طبیعی ۱۰هزار و ۱۳ میلیارد به کشاورزان خراسان شمالی خسارت وارد کرد
مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

حوادث طبیعی ۱۰هزار و ۱۳ میلیارد به کشاورزان خراسان شمالی خسارت وارد کرد

بجنورد- رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادث مختلف طبیعی در شش ماه نخست امسال ۱۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت زد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، عبدالحسین نامور گفت: این میزان خسارت به بخش باغی، زراعی، دام، طیور، آبزیان و تأسیسات زیر بنایی در حوزه کشاورزی استان وارد شده است.

وی افزود: بیشترین خسارت حوادث طبیعی به کشاورزان در زمینه باغی به میزان شش هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال بوده است که ۶۲ درصد از آن را شامل می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: حوادث همچنین ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال به بخش زراعت خسارت زده است که شامل ۳۳ درصد از مجموع خسارت‌ها می‌شود و مابقی خسارت‌ها به بخش‌های دیگر بوده است.

خسارت ۸۳ درصدی براثر سرمازدگی
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حوادثی که در این مدت به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده شامل سرمازدگی، سیل، تگرگ، توفان و آتش‌سوزی است.

نامور اظهار داشت: کشاورزان این استان امسال ۸ هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریال از وقوع سرمازدگی خسارت‌دیده‌اند که این رقم معادل ۸۳ درصد از خسارت‌های حوادث طبیعی به این بخش است.

وی افزود: خسارت سیل به کشاورزان هم یک هزار و ۲۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورده شده است که ۱۰ درصد از میزان خسارت‌ها به این بخش را به خود اختصاص داده است.

*بجنورد و مانه سملقان بیشترین خسارت حوادث طبیعی
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از مجموع خسارت‌ها به بخش کشاورزی استان از وقوع تگرگ و توفان به ثبت رسیده است که میزان آن ۶۴۵ میلیارد و ۸۱۲ ریال است که شش درصد از مجموع خسارت‌ها را شامل می‌شود.

نامور اظهار داشت: کشاورزان شهرستان بجنورد با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال، مانه و سملقان با دو هزار و ۸۹۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال و اسفراین با هزار و ۴۳۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال بیشترین خسارت‌های حادثه‌های طبیعی را متحمل شده‌اند.

کد خبر: ۴۸٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha