۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
بنگاه‌های اقتصادی کوچک نیازمند حمایت؛ نمایشگاه گرمسار فرصتی برای عرضه توانمندی‌ها
بازار گزارش می‌دهد؛

بنگاه‌های اقتصادی کوچک نیازمند حمایت؛ نمایشگاه گرمسار فرصتی برای عرضه توانمندی‌ها

گرمسار - بنگاه‌های اقتصادی کوچک و مشاغل خرد خانگی گرمسار برای توسعه و رونق فعالیت‌های خود در انتظار حمایت مالی دولت و مسئولان شهرستان هستند به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و کاهش واسطه یکی از رویکردها باشد.

 بازار–سمیه اصغری: رکود اقتصادی و بیکاری از جمله چالش‌هایی است که همواره عموم مردم در اقشار مختلف به‌ویژه طبقات متوسط و پایین جامعه را به‌شدت درگیر کرده است.

در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، رونق کسب‌وکارهای خانگی و بنگاه‌های اقتصادی خرد بوده است که درعین‌حال ضمن رونق تولیدات داخلی نسبت به درآمدزایی مردم به‌ویژه زنان خانه‌دار را در دستور کار گذاشته است.

حمایت از مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین

مجید ناظریه در گفتگو با خبرنگار بازار با تأکید بر لزوم ایجاد رونق اقتصادی در سطح شهرستان اظهار داشت: حمایت از مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین مهم‌ترین رویکرد سپاه و بسیج در راستای تحقق بخشی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی در بسترسازی برای عرضه محصولات تولیدی بانوان کارآفرینی که در مناطق روستایی و محروم این شهرستان فعالیت می‌کنند؛ نقش مؤثری دارند، تصریح کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی محصولات تولیدی ایرانی به عموم مردم است و باید از این فرصت برای رونق اقتصاد داخلی در شهرستان استفاده کرد.

ناظریه در ادامه با اشاره به اینکه این نمایشگاه به همت حوزه بسیج خواهران بنت الرسول و با مشارکت بانوان فعال و کارآفرین این شهرستان برپاشده است، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر مناسب برای عرضه محصولات تولیدی بانوان کارآفرین روستایی و معرفی محصولات آن‌ها می‌تواند در راستای بهبود و توسعه مشاغل خرد خانگی نقش بسزایی داشته باشد.

حمایتی از سوی دولت نمی‌شود

حمیده رامه یک بانوی کارآفرین در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: سال‌های زیادی است که در زمینه تولید، جمع‌آوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی کوهی فعالیت می‌کنم.

وی بابیان اینکه تاکنون حمایتی از سوی دولت دریافت برای رونق و توسعه فعالیت اقتصادی خود دریافت نکردم، افزود: تولید عرقی جات از دیگر محصولاتی است که تولید می‌کنم و تمام فعالیت‌های خود را در محیط منزل انجام می‌دهد.

این بانوی کارآفرین با تأکید بر اینکه ایجاد کارگاه و خریداری دستگاه‌های به‌روز یکی از مهم‌ترین ملزومات مهم برای توسعه و رونق این شغل است، یادآور شد: مشاغل خانگی ازجمله مشاغلی است که با کمترین سرمایه بازدهی خوبی را درآمدزایی بانوان خانه‌دار خواهد داشت.

افزایش نمایشگاه‌ها راهبردی برای رونق مشاغل خرد خانگی است

آذر یوردخانی یک تولیدکننده پوشاک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در زمینه تولید لباس‌های زنانه و بچگانه با بهره‌گیری از بهترین نوع پارچه‌های ایرانی فعالیت می‌کنم و در این عرصه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات، صنایع‌دستی و پوشاک کمک شایانی به تولیدکنندگان به‌ویژه بانوان کارآفرین فعال در این زمینه می‌کند.

وی بابیان اینکه دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت برای مشاغل خانگی با محدودیت‌های متعددی مواجه است، افزود: تسهیل سازی فرآیند اداری برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای حمایت از فعالان این بخش را از دولتمردان خواستاریم.

یوردخانی گفت: معرفی این محصولات و تبلیغات برای معرفی این‌گونه نمایشگاه در بین عموم مردم می‌تواند در افزایش سوددهی و درآمدزایی این بانوان کارآفرین مؤثر واقع شود.

برپایی نمایشگاه‌ها با دریافت اجاره‌بها از تولیدکنندگان به‌صرفه نیست

معصومه طاهری خواه یک تولیدکننده صنایع‌دستی و لوازم زینتی در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: عروسک‌سازی و مجسمه‌سازی و تولید محصولات زینتی و زیورآلات ازجمله مهم‌ترین محصولاتی است که تولید می‌کنیم.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی غرفه‌های دائمی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی به مردم مهم‌ترین مطالبه فعالان این عرصه است، گفت: برخی نمایشگاه‌ها غرفه‌های خود را باقیمت‌های بالایی به تولیدکنندگان اجاره می‌دهند که متأسفانه سود حاصل از فروش را به‌شدت کاهش می‌دهد و این برای تولیدکنندگان مشاغل خرد خانگی به‌هیچ‌وجه به‌صرفه نیست.

طاهری خواه با اشاره به اینکه این نمایشگاه توسط مجموعه بسیج جامع زنان در گرمسار راه‌اندازی شده، اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت بسیج غرفه‌های این نمایشگاه به‌صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرارگرفته است.

مشاغل خانگی به سمت فراوری محصولات کشاورزی هدایت شوند

حمیدرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در گرمسار با اشاره به منویات رهبری درباره رونق تولیدات ملی در ابتدای سال ۹۸ اظهار داشت: افزایش نرخ اشتغال و رونق تولیدات ملی ازجمله رویکردهای مهم سپاه و بسیج در این شهرستان است که با رویکرد تقویت مشاغل خرد خانگی پیگیری می‌شود.

وی توانمندسازی زنان سرپرست خانواده وزنان کارآفرین را در اولویت نخست طرح‌های اقتصادی بسیج عنوان کرد و گفت: تحقق سیاست‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولیدات داخلی از دیگر اهدافی است که در زمان تحریم‌های ناعادلانه دشمنان در این راستا دنبال می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه گرمسار بابیان اینکه توسعه و تقویت صنایع تبدیلی از عوامل مهمی است که باید برای رونق تولیدات داخلی به آن توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: مشاغل خانگی باید به سمت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی هدایت شوند تا با کسب ارزش‌افزوده به اقتصاد بنگاه‌های اقتصادی کمک کنیم.

مجیدی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی به‌صورت رایگان، آموزش دهی در حوزه کارآفرینی و بسترسازی برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی ازجمله اقدامات حمایتی سپاه و بسیج در این عرصه است.

افزایش نمایشگاه‌های اقتصادی و عرضه کالا در دستور کار است

ولی‌الله کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون سه مورد نمایشگاه اقتصادی و عرضه کالا در گرمسار برپاشده است، اظهار داشت: یک مورد نمایشگاه فروش مبلمان و لوستر و دو مورد نمایشگاه سوغات و هدایا در گرمسار برپاشده است.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری برای برپایی نمایشگاه بهاره در آستانه سال جدید در گرمسار در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: عرضه کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی در این نمایشگاه‌ها باید در دستور کار مسئولان ستاد تنظیم بازار قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف گرمسار بابیان اینکه عرضه مستقیم کالا باقیمت مناسب مهم‌ترین هدف این نهاد در برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی است، تصریح کرد: حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده در دستور کار قرار دارد.

کرمی خاطرنشان کرد: تسهیل سازی برای صدور مجوزها در راستای افزایش تعداد نمایشگاه‌های اقتصادی و عرضه کالاها در اولویت قرار دارد و از فعالان این عرصه حمایت خواهد شد.

باید دید نمایشگاه امسال بهاره گرمسار تا چقدر می تواند در زمینه تامین مایحتاج مردم موفق عمل کند.

کد خبر: ۴٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha