۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
 گام‌های بزرگ در مسیر رونق تجارت منطقه در بندر چابهار/ تمدید تخفیف ۴۰ درصدی ترانزیت کالا بین بنادر هند و ایران
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان خبر داد:

گام‌های بزرگ در مسیر رونق تجارت منطقه در بندر چابهار/ تمدید تخفیف ۴۰ درصدی ترانزیت کالا بین بنادر هند و ایران

چابهار - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تمدید تخفیفات ۴۰ درصدی هند در هزینه‌های وارده بر کالا بین دو بندر این کشور با بندر چابهار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: تخفیفات متقابل بین بندر «شهید بهشتی» چابهار و دو بندر مهم هند، سال گذشته در راستای پیوندهای منطقه ای، افزایش حجم ترافیک کالا و ترغیب صاحبان کالا و خطوط کشتی‌رانی، برای اولین بار اجرایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امسال نیز با پیگیری‌ها و تخفیفات اعمالی توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار، تخفیف ۴۰ درصدی هزینه‌های بندری کالا و کشتی در دو بندر «JNPT و کاندلا» در  هند، برای محموله‌های ارسالی از مبدا یا مقصد بندر شهید بهشتی چابهار به مدت یک سال دیگر تمدید شد. این تخفیفات به طور قطع به پایداری فعالیت خطوط کشتیرانی بین بنادر هند و بندر شهید بهشتی، افزایش فعالیت تجار و رونق تجارت منطقه کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم در جنوب ایران که در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته، به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه از جمله هند دارد.

آقایی بیان کرد: مدل همکاری‌های بندر چابهار با بنادر هند می‌تواند الگویی برای دیگر بنادر کشور جهت افزایش همکاری‌های منطقه و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های منطقه‌ای این بنادر در شمال و جنوب باشد. با اعمال این تخفیفات از سال گذشته شاهد رشد روزافزون صادرات و واردات کالا بین بنادر هند و چابهار هستیم، به نحوی که تنها در ۶ ماهه امسال علاوه بر رونق چشمگیر صادرات کالا به مقصد هند و تداوم تردد منظم خطوط کشتیرانی لاینر به صورت هفتگی بین بنادر این کشور و بندر چابهار، ۷۵ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی منتقل شد.

کد خبر: ۴۸٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha