۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
 ۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات سیستان و بلوچستان مصوب شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات سیستان و بلوچستان مصوب شد

زاهدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور احیا و بازسازی قنوات این استان در سال جاری ١۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

محمد علی نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به منظور احیا و بازسازی قنوات سیستان و بلوچستان در سال جاری تاکنون ١۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار صرف مقاوم سازی و افزایش ایمنی ١٧٠رشته قنات در سطح استان سیستان و بلوچستان می شود، افزود: در حال حاضر در این استان یک هزار و ۹۲۵رشته قنات وجود دارد که از لحاظ تعداد قنات رتبه ششم کشوری و از لحاظ وابستگی بخش کشاورزی به آب قنات رتبه چهارم کشوری را داراست. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قنوات علاوه بر نقش پررنگ در تولید محصولات کشاورزی، از بعد امنیتی، سیاسی و پدافند غیرعامل به ویژه در این استان استراتژیک دارای اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه از دیرباز مشارکت مردمی در حفظ و نگهداری از قنوات وجود داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر این منابع آب‌رسانی توسط مردم به‌صورت خودجوش نگهداری و لایروبی می‌شود اما تجهیز و تحکیم قنات، نصب درپوش، مهار قنوات از خطر سیل و کول گذاری قنات با اعتبارات اختصاص‌یافته، انجام می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: احیا و بازسازی قنوات تاثیر زیادی در تامین آب با کیفیت، اسکان جمعیت، تامین آب شرب مورد نیاز مردم و افزایش تولید محصولات کشاورزی دارد.

کد خبر: ۴۸٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha